Každý biznis je osobitý a neopakovateľný, preto by mal vedieť vedome využiť všetky svoje predpoklady na dlhodobo udržateľné podnikanie s hodnotou, ktorú reprezentuje značka.
Do modelu Biznis Marketingová Stratégia™ už investovalo množstvo spokojných klientov:
Jednoducho – ani dom sa nestavia od strechy.
Keďže v marketingu kolujú domnienky o tom, čo to je marketingová stratégia, radi tento pojem vysvetľujeme na porovnaní so stavbou domu. Ak chcete postaviť dom, ktorý vám do roka nespadne a naplní vaše očakávania a predstavy o vašom živote, potom si potrebujete dôkladne pripraviť projekt a „učesať“ svoje predstavy. V tejto fáze marketingovej stratégie zisťujeme vašu predstavu, talent spoločnosti, konkurenčnú výhodu a definujeme ju do otázky: Prečo? Následne aj do poslania a vízie.
Okrem toho si určite potrebujete overiť pozemok, okolie, susedov a plány výstavby. Rovnako sú dôležité podmienky a pravidlá v danej obci. To v marketingovej stratégii predstavuje analýza. Stavať začnete od základov – potiahnete múry a rozvody tak, aby všetko do seba zapadalo a hlavne spolu fungovalo. Táto časť v marketingovej stratégii pripadá na marketingové 4P (produkt, cena, distribúcia, komunikácia). Až potom sa pustíme do omietok, farieb a stavby strechy, ktorou je v našom ponímaní definovanie Signifikantnej Stratégie Značky™ .
CHCEM BIZNIS MARKETINGOVÚ STRATÉGIU™rokov skúseností
spokojných klientov
hodín strávených pri klientskych stratégiách
priemerný nárast obratu klientov
Marketingovou stratégiou všetko začína. Marketingová stratégia nie je kampaň. Nekončí vysokým rozpočtom či bombastickou kreatívnou komunikačnou myšlienkou. Je však nevyhnutným základom, na ktorom stojí úspech celého vášho podnikania a jeho identity.
Nutnosťou je, že rovnaké odpovede na tieto otázky pozná každý zamestnanec podľa svojej funkcie.
CHCEM BIZNIS MARKETINGOVÚ STRATÉGIU™Je to váš originálny dokument, ktorý vám zodpovie:
1
Prečo tu ste
2
Kto ste
3
Kde sa nachádzate
4
Kam smerujete
5
Pre koho to robíte
6
Čo robíte a ako to robíte
Pripravíme pre vás holistický (komplexný) dotazník, v ktorom zisťujeme každú časť vášho biznisu z pohľadu marketingu a obchodu. Potrebujeme dokonale spoznať váš biznis, aby sme dokázali rozpoznať úroveň jeho jednotlivých častí. S ním tiež vaše motivácie, očakávania a talent spoločnosti. Ak je vo vašej spoločnosti viac kľúčových ľudí, potom každý vypĺňa dotazník za seba.
V rámci hĺbkového rozhovoru si dotazníky prechádzame podrobnejšie a uisťujeme sa v pochopení odpovedí. Zároveň si kalibrujeme nastavenie najprv celého vášho tímu, a potom aj nás v Levosphere, aby sme sa na chvíľu mohli stať vašou integrálnou súčasťou. Potrebujeme si rozumieť. Len tak sa nám podarí vytvoriť stratégiu, ktorá nie je vymyslená, ale s vami súvisí.
Analyzujeme makroprostredie, odvetvie, konkurenciu a vaše 4P aj v online. To všetko vyúsťuje do pozičnej mapy konkurencie, kde hľadáme vaše potenciálne miesto. Ak je to potrebné, zrealizujeme prieskum a všetko to zhrnieme v definovaní vášho poslania, vízie a konkurenčnej výhody v stratégii. Všetko si s vami podrobne prejdeme, aby sme sa uistili, že staviame ten istý dom.
V rámci BMS™ vieme ísť do takej hĺbky, ako je to potrebné. Detaily si s klientom vždy dohodneme. Dokážeme naškálovať portfólio na 3 až 5 rokov. To znamená, že definujeme cenovú stratégiu a postup tvorby ceny v nadväznosti na portfólio, profitabilitu a dosiahnutie stanovených cieľov. Navrhneme distribučné kanály a základnú štruktúru webovej stránky. Pripravíme komunikačný mix pre podporu celého 4P.
Strechou nášho pomyselného domu je Signifikantná Stratégia Značky™. Rokmi sme si v tejto oblasti vytvorili overený postup a vieme, čo všetko je potrebné v značke ošetriť a definovať na to, aby mohla byť odlišná, zmysluplná a dostupná. To sú práve tri základné atribúty silnej značky. Túto časť BMS™ si u nás môžete zakúpiť aj samostatne.
01
02
03
04
05
Veríme, že analýza je úplný základ pre nastavenie dobrej Biznis Marketingovej Stratégie™ a vedomého marketingového riadenia spoločnosti. Preto spoluprácu začíname hĺbkovým dotazníkom a hĺbkovým rozhovorom. Našou úlohou je spoznať váš pohľad na vec, porozumieť mu a pretvoriť ho spolu s vami na využiteľný marketing a obchodné plány. Ďalej analyzujeme, v akom prostredí podnikáte, ako sa správa a ako komunikuje vaša konkurencia a aká je vaša pozícia na trhu.
Koľko mi bude trvať vyplnenie hĺbkového dotazníka?
Klienti uvádzajú, že im vyplnenie hĺbkového dotazníka trvalo 3 – 4 hodiny, zároveň si však počas tohto času často uvedomia veľa vecí týkajúcich sa biznisu, a to práve vďaka otázkam, ktoré si dovtedy nikdy nepoložili. Dotazník vypĺňajú okrem majiteľa aj ďalší kľúčoví ľudia vo firme, ktorí majú k smerovaniu firmy čo povedať.
Koľko trvá hĺbkový rozhovor?
Hĺbkový rozhovor zvyčajne trvá 2 – 3 hodiny, počas ktorých hlbšie rozoberáme odpovede z hĺbkového dotazníka a kladieme ďalšie otázky, aby sme holisticky pochopili váš biznis a vaše zmýšľanie.
Čo všetko analyzujete?
• trhové prostredie
• konkurenciu (aj zahraničnú)
• zákazníka/spotrebiteľa
• 4P - produkt, cena, distribúcia, komunikácia
• vnútorné prostredie vašej spoločnosti (ľudia, procesy, komunikácia, iné)
• vaše „Start with why?“
• značku
• insight cieľovej skupiny, predajného kanála a pod.
• iné - podľa potreby a diskusie s klientom
Potrebujem analýzu, ak začínam s podnikaním?
Áno, na začiatku predovšetkým musíte vedieť, do akého prostredia vstupujete a ako sa v ňom správajú vaši potenciálni konkurenti, zákazníci, obchodní partneri a ďalší. Potrebujete si otestovať, či vaše podnikateľské nastavenie a zámer je správny, a zistiť, aký máte potenciál na trhu.
Viem si objednať analýzu aj samostatne bez stratégie?
Áno, analýzu ponúkame aj samostatne ako produkt Biznis-marketingový audit. Jeho záverom sú odporúčania, ktoré by vaša firma mala zrealizovať. Silno však odporúčame zakúpiť si kompletnú Biznis Marketingovú Stratégiu™ pre komplexné uchopenie biznisu.
Vytvoríme pre vás funkčný biznis marketingový model na základe marketingových 4P (produkt, cena, distribúcia, komunikácia). Využívame prístup holistickej marketingovej koncepcie, v rámci ktorej je každá časť biznisu podstatná, pretože ovplyvňuje celok. Vieme ísť do takej hĺbky, ako je to potrebné. Nastavíme vám portfólio, definujeme cenovú stratégiu, navrhneme distribučné kanály a pripravíme komunikačný mix pre podporu celého 4P.
Výsledkom je vaša nová biznis marketingová realita.
Čo definujete v rámci stratégie?
V marketingovej stratégii popíšeme vaše poslanie a víziu. Stanovíme krátkodobé a dlhodobé merateľné ciele firmy. Definujeme vašu konkurenčnú výhodu, určíme a popíšeme vašu cieľovú skupinu.
Čo definujete v rámci 4P?
V rámci 4P navrhujeme zmeny vo vašom portfóliu. Prehodnocujeme a navrhujeme zmeny v cenách. Ukazujeme váš potenciál s novými možnosťami v odbytových kanáloch. Zameriavame sa aj na vhodnú komunikáciu a ďalšie kroky podľa dohody alebo výsledkov v marketingovej analýze.
Ako dlho trvá príprava 4P?
Táto časť je zvyčajne vypracovaná do 3 týždňov od dokončenia marketingovej analýzy.
Viem si objednať biznis model samostatne bez analýzy?
Nie, stratégia vychádza z výsledkov analýzy. Pokiaľ ju nemáme, je to varenie z vody bez toho, aby sme poznali fakty. Hoci si myslíte, že poznáte trh, svojho zákazníka a vašu firmu, naša skúsenosť hovorí o opaku. Majiteľ alebo zamestnanec zväčša nie je schopný sa objektívne a s nadhľadom pozrieť na svoju firmu či značku a vidieť súvislosti a potenciál nezainteresovaným a skúseným pohľadom marketéra. Ak to dokážete a viete si s tým poradiť, tak nás nepotrebujete.
Čo vypracovanou stratégiou získam?
Budete sa vedieť správne a bez pochybností rozhodnúť. Začnete vedome riadiť svoj biznis a napredovať. Nenecháte sa ovplyvniť často rozporuplnými názormi vášho okolia. Poupratujete si v portfóliu, procesoch, úlohách i v nastaveniach. Taktiež si budete vedieť určiť priority a budete vedieť, čo máte komunikovať. Získate inšpiráciu na veľa rokov dopredu a nájdete nové cesty, ako zlepšiť svoj predaj.
“Značku nevymýšľame nanovo, značku vyskladáme z vás."
Biznis model je ratio, značka je emócia, ktorú biznis potrebuje, aby si k nej zákazník mohol vytvoriť vzťah. Je to nehmotný majetok firmy, ktorý, ak je vystavaný správne, dokáže zvýšiť hodnotu firmy. Zároveň dokáže byť pevným pilierom v časoch krízy a zabezpečiť stály dopyt aj v náročných transformačných obdobiach.
Pripravíme vám unikátnu značku tak, aby sa stala jedinečnou, zapamätateľnou a aby sa k nej zákazník vždy rád vracal.
Z čoho pozostáva stratégia značky?
V rámci stratégie značky určujeme cieľovú skupinu a definujeme jej insight. Navrhneme príbeh značky – brand story, z ktorého vychádza brand architektúra značky. To znamená, že sa zameriame na vlastnosti, benefity a osobnosť značky, ale dôležitá je tiež jej esencia a DNA. Určíme jej positioning statement – čo chceme, aby si zákazník myslel o našej značke. Až potom navrhneme názov, claim, motto a Vizuálny Systém s Kľúčovým Vizuálom™ pre značku.
Ako dlho trvá vytvorenie stratégie značky?
Zvyčajne 4 týždne po odsúhlasení marketingovej stratégie.
Dá sa stratégia značky objednať bez analýzy a biznis modelu?
Dá, ale potom je potrebné, aby sa v procese brandingu urobila krátka analýza trhu a konkurencie. Nemôžeme predsa pre značku navrhnúť niečo bez toho, aby sme vedeli, čo komunikujú konkurenti.
Navrhujete logá a vymýšľate aj názov značky?
Áno, ponúkame aj Vizuálny Systém s Kľúčovým Vizuálom™ a Naming, ale je to jeho úplne posledná časť. Iba taká čerešnička na torte. Návrh názvu a loga musí vychádzať zo základov značky, akými sú jej vlastnosti, hodnoty, benefity, DNA, osobnosť značky a brand story. Ani odhryznuté jablko by dnes nebolo jednou z najdrahších značiek sveta, keby nemala isté hodnoty, vlastnosti a nevytvárala by si vzťah so svojimi zákazníkmi. Dnes je o to silnejšia, že ľuďom ponúka silný príbeh a emóciu. Názov a logo treba niečím dôležitým napĺňať, až potom sa vaša značka stane naozajstnou a silnou.
Ako budem používať architektúru značky?
Brand story a brand architektúra značky tvoria základ komunikácie smerom k zákazníkovi. Určujú základné pravidlá a vyjadrenia, ako a čo by mala vaša značka komunikovať. Dôležité je, aby komunikovala všade rovnako a aby bola konzistentná. Ako inak by sme všetci vedeli, že najbezpečnejšie auto je Volvo, keby nám raz rozprávala o bezpečnosti, potom o komforte a inokedy zasa o kvalitných súčiastkach?
Biznis Marketingová Stratégia™ je funkčný biznis model, ktorý vieme aplikovať na akýkoľvek typ biznisu.
B2B BMS
Chcete biznis vyskladať tak, aby oslovoval B2B klientov a vaše produkty nebudovali cudziu značku, ale vašu? S tým vám pomôže BMS™.
e-BMS
Ste najrýchlejší, najlacnejší a máte skvelý zákaznícky servis? To tvrdí každý e-shop. Odlíšte sa na trhu a začnite značku riadiť vedome.
Retail
Kladiete si otázku, ako byť úspešný v predajnom kanáli? Vypracujeme vám stratégiu, ktorej cieľom je zvýšenie dopytu a predaja v distribučnom kanáli (predajca, veľkoobchod, obchod, HoReCa).
Ako sa odlíšiť od konkurencie a získať lojalitu mojich zákazníkov?
ZISTI VIACChcem naladiť svoj tím na spoločné myslenie, aby cítili značku rovnako. Ako na to?
ZISTI VIACDokáže mi niekto kvalitne a pravidelne radiť, ako robiť môjmu biznisu dobrý marketing?
ZISTI VIAC