Nastaviť marketingovú stratégiu a vybudovať pevné základy
Vely je nová firma, ktorej cieľom bolo priniesť širokú ponuku výživových doplnkov v gumenej forme a ďalšie výživové doplnky pre ženy. V čase, kedy nás firma oslovila, hľadala dodávateľa, plánovala spôsob, akým uvedie produkty na trh, riešila priestory aj vzhľad produktu. Majiteľka potrebovala správne nastaviť marketingovú stratégiu a vybudovať pevné základy pre firmu, aby mohla rásť a darilo sa jej aj napriek silnejúcej konkurencii.
Zadefinovali sme konkurenčnú výhodu, brand purpose, cieľovú skupinu aj značku Vely
Na samotnom začiatku spolupráce sme vyspovedali majiteľku na hĺbkovom rozhovore, čo nám umožnilo dostatočne pochopiť jej potreby. Po rozhovore sme zrealizovali analýzu makroprostredia, vďaka ktorej sme si spravili prehľad o tom, ako funguje daný segment a aké sú tam trendy. Zároveň sme si zmapovali aj potreby žien, čo nám umožnilo sa ľahšie rozhodovať v ďalších častiach biznis marketingovej stratégie.
Následne sme zrealizovali konkurenčnú analýzu. Vďaka nej sme zistili, čo robí Konkurencia, ako komunikuje a na koho cieli. Po dôkladných analýzach sme sa pustili do stratégie. Využili sme v nej Blue ocean strategy thinking a celú stratégiu sme postavili na silnom spotrebiteľskom insighte v 4 hlavných segmentoch, na ktoré sme odporučili sa značke zamerať.
Ďalej sme v stratégii uplatnili techniku „Why“, zadefinovali sme konkurenčnú výhodu, brand purpose, cieľovú skupinu aj značku Vely. V analýze 4P sme sa detailne zamerali na vyskladanie portfólia, ktoré vzniklo prepojením stratégie a pochopenia potrieb žien. Výsledkom bola biznis marketingová stratégia na 3 roky s plánom konkrétnych aktivít na 1 rok.