Témou rozhovoru sú marketingové 4P a ich prepojenie na značku.
„Novodobý marketing je oveľa viac o značke ako o produkte.“
Martin Procházka má s marketingom vyše 20 ročné bohaté skúsenosti. Najviac času strávil v Coca-Cole, kde bol marketingovým riaditeľom pre Rakúsko a aktuálne pôsobí v neziskovej organizácii LEAF. Vo videopodcaste sa s nami delí o svoje unikátne know-how z praxe. Témou rozhovoru sú marketingové 4P a ich prepojenie na značku. Martin nám vysvetľuje, prečo sú dôležité a čo dokážu značke priniesť.
V rozhovore sa dozviete:
Jednou z najčastejších chýb, ktorú firmy robia, je to, že nemajú ujasnené, čo je cieľom ich marketingu. Buď nemajú definované to, čo chcú dosiahnuť, alebo riešia príliš veľa tém, ktoré nie sú sprioritizované. Výsledkom toho je veľká frustrácia a neefektívne vynaložené prostriedky. Martin hovorí, že „cieľ je základ a bez neho sa nedá posunúť ďalej“.
Ďalšou častou chybou je to, keď sa firmy nepozerajú na marketing komplexne. Veľká časť podnikateľov aj marketérov vidí v marketingu iba sociálne médiá. Paradoxne je to však častokrát niečo, čo nie je najnevyhnutnejšie a sú tam ďaleko podstatnejšie veci.
Marketingové 4P sú klišé, no sú stále aktuálne. Musia byť navzájom prepojené a konzistentné, pretože spolu tvoria integrovaný systém nástrojov. Ako sú 4P prepojené so značkou, nám Martin vysvetľuje v rozhovore. Prezrádza nám aj to, či je novodobý marketing viac o značke alebo o produkte.
Samostatnými témami rozhovoru sú aj produkt, cena a komunikácia. Martin nám otvorene rozpráva o ich najdôležitejších častiach a na príklade Coca-Coly vysvetľuje, ako k ním treba pristupovať.
Martin nám na záver odporúča v súvislosti s marketingom:
Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?
Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.
Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať
preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)
ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ