Kotler v praxi 15. diel – podstata maloobchodu vs. veľkoobchodu

V podcaste si približujeme podstatu, význam a úlohy maloobchodu a veľkoobchodu v distribučnom kanáli. V podcaste spomíname aj hlavné typy maloobchodníkov a veľkoobchodníkov a to, ako sa v biznise rozhodujú.

„maloobchodníci si musia vybrať cieľový trh a pozíciu na tomto trhu“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

V ďalšej epizóde zo série Kotler v praxi si približujeme podstatu, význam a úlohy maloobchodu a veľkoobchodu v distribučnom kanáli. V podcaste spomíname aj hlavné typy maloobchodníkov a veľkoobchodníkov a to, ako sa v biznise rozhodujú.

  1. Kotler definuje malooobchod ako súhrn všetkých činností, ktoré súvisia s bezprostredným predajom výrobkov, alebo služieb konečným spotrebiteľom na ich osobné, nie podnikateľské použitie.

  2. Maloobchodné predajne sa vyskytujú vo všetkých veľkostných kategóriách a formách. Môžu sa klasifikovať podľa: rozsahu služieb, predávaného produktového sortimentu, cenovej úrovne, stupňa podriadenosti a územnej koncentrácie.

  3. Posledných 30 rokov sme mohli na Slovensku sledovať prudký nárast tzv. moderného trhu, teda hypermarketov. Ten sa už zastavil a rastie skôr segment stredne veľkých supermarketov, a to hlavne v segmente potravín.

  4. Na to, aby boli maloobchodníci úspešní, musia urobiť niekoľko rozhodnutí. V prvom rade sa potrebujú rozhodnúť, kto je ich cieľový trh a akú pozíciu na tomto trhu chcú zaujať. Sortiment, služby, cenová politika, zariadenie predajne a všetky ostatné rozhodnutia musia podporovať zvolenú trhovú pozíciu maloobchodu.

  5. Veľkoobchod podľa definície obsahuje všetky činnosti súvisiace s predajom výrobkov a služieb zákazníkom, ktorí nakupujú na ďalší predaj, alebo na podnikateľské účely.

Či už ide o B2B, alebo B2C, v každom prípade ide o obchod a marketing, a to sa deje medzi ľuďmi. Preto tam platia rovnaké princípy, ale rozdielne pravidlá, a práve tým je potrebné sa podľa jednotlivého prípadu prispôsobiť.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ