Téma, ktorú v tomto podcaste rozoberáme je Marketingový manažment. Tento pojem znie síce veľmi teoreticky a abstraktne, v princípe sa ním však riadia všetky podniky, ktoré majú v centre svojej akejkoľvek činnosti zákazníka. A podľa nás je to základná „mantra“ marketingu. V podcaste vysvetľujeme, aký je jeho proces a z čoho sa skladá.
„Zákazník je v centre nášho záujmu.“
Téma, ktorú v tomto podcaste rozoberáme je Marketingový manažment. Tento pojem znie síce veľmi teoreticky a abstraktne, v princípe sa ním však riadia všetky podniky, ktoré majú v centre svojej akejkoľvek činnosti zákazníka. A podľa nás je to základná „mantra“ marketingu. V podcaste vysvetľujeme, aký je jeho proces a z čoho sa skladá. Ako hovorí profesor Kotler „Základom marketingového myslenia je to, že zákazník, a teda cieľová skupina je vždy v centre záujmu, a teda aj v centre schémy procesu marketingového manažmentu. Všetko ostatné, čo sa tam deje, sa deje okolo neho.“ Rozoberáme aj, aké ďalšie zložky sa nachádzajú v tejto schéme , aké je medzi nimi prepojenie a ako to celé môže fungovať dokopy.
Súčasťou tejto témy je logicky cieľová skupina. Každá firma potrebuje vykonať na samotnom začiatku definovania cieľovej skupiny analýzu spotrebiteľov a konkurenčnú analýzu. Povieme vám, na čo všetko treba pri týchto analýzach myslieť.
S cieľovou skupinou úzko súvisí aj segmentácia. Je to proces, ktorý nás dovedie ku výberu cieľovej skupiny. Rozoberáme Kotlerov výrok:
„Je veľmi dôležité poznať svoje segmenty a spotrebiteľov v nich a priniesť im na trh to, čo bude fungovať a uspokojovať ich potreby a želania.“
Vysvetlíme vám, ako taká segmentácia prebieha a objasníme, ako si vybrať cieľovú skupinu. Pozičná mapa konkurencie pomáha firmám určiť to, aká je ich pozícia na trhu. V podcaste si povieme o tom, čo všetko musí firma dokonale poznať, aby si bola schopná vymedziť vlastnú pozíciu na trhu.
V podcaste sa ďalej dozviete:
ako určiť potenciál vstupu na daný trh
z akých krokov sa skladá segmentácia
kritériá, podľa ktorých môžeme rozdeliť spotrebiteľov
z čoho sa skladá trh
čo je to pozícia na trhu
na čo nám slúži marketingová persóna
4 marketingové funkcie, ktoré podnik musí využiť na to, aby uviedol do praxe marketingový mix
čo sa skúma v marketingovej analýze
na čo slúži marketingová kontrola
A nakoniec, nezabúdajte na to, že „celé marketingové snaženie je proces - má začiatok, ale nikdy nekončí a je potrebné ho riadiť“.
Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?
Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.
Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať
preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)
ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ