KOTLER V PRAXI 5. DIEL - Čo je spotrebiteľské správanie

V minulom podcaste Kotler v praxi sme sa naučili, že zákazník je v centre nášho záujmu. V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame sa o samotnom spotrebiteľovi, spotrebiteľskom trhu a o nákupnom správaní spotrebiteľa.

„Spotrebiteľov musíme naučiť, aká je príležitosť produktu.“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Podcast Levosphere - Kotler v praxi je svojím žánrom originálna novinka, a keďže sa nie je od koho veľmi učiť riadime sa vašou spätnou väzbou. Aj v marketingovom procese je jednou z funkcií marketingu kontrola, o tom sme sa už v tejto sérii podcastov rozprávali. A tak sme kontrolou prešli aj my a na základe výsledkov sme sa rozhodli pozmeniť formu série podcastov Kotler v praxi. Meníme ju tak, aby bola ešte praktickejšia a pre vás poslucháčov uchopiteľnejšia. Tak počúvajte a dajte nám vedieť, či sa nám to podarilo.

V minulom podcaste Kotler v praxi sme sa naučili, že zákazník je v centre nášho záujmu. V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame sa o samotnom spotrebiteľovi, spotrebiteľskom trhu a o nákupnom správaní spotrebiteľa.

Kotler hovorí:

"Marketéri by mali osobitne a starostlivo analyzovať spotrebiteľské správanie. Spotrebitelia totiž často pohrdnú tým, čo sa javilo ako sľubná ponuka.” 

V podcaste rozoberáme príklady na rôzne kategórie produktov a ako zapadajú, alebo nezapadajú do spotrebiteľského správania a rozhodovania sa Slovákov. Vysvetľujeme ako veľmi je dôležité spotrebiteľa naučiť príležitosti, teda pri každom novom produkte, či službe ho najprv naučiť, kedy, kde a prečo má produkt, či službu spotrebovávať.

Pri novinkách je veľmi dôležité si vždy urobiť vopred prognózu a predpokladať, aký potenciál má nový produkt a kedy je potrebné začať rozmýšľať nad inováciami, alebo nad nejakou obmenou daného produktu.

Na konkrétnych príkladoch rozoberáme aj ďalšiu poučku Kotlera:  

“Nákupné správanie spotrebiteľa sa týka nákupného správania spotrebiteľov, ktorými môže byť jednotlivec, alebo domácnosť, ktorí nakupujú výrobky a služby pre osobnú spotrebu. A všetci koneční spotrebitelia spolu vytvárajú spotrebiteľský trh.”

Prečo je spotrebiteľ podľa Kotlera čierna skrinka a ako sa na to pozeráme v marketingu dnes, aj to si môžete vypočuť v tejto epizóde.

Spotrebiteľ je ako čierna skrinka, pretože nie úplne vieme predikovať, ako sa rozhodne a čo urobí. Úlohou marketérov je sa čo najlepšie dostať do mysle spotrebiteľa, pochopiť jeho motiváciu, aby vedeli čo najlepšie predpokladať jeho reakciu.

V podcaste si ďalej objasňujeme:

  • čo je to nákupné správanie spotrebiteľa

  • pojem domácností a správanie domácností

  • že je dôležité rozlíšiť, kedy sa značka prihovára ku jednotlivcovi a kedy sa prihovára ku domácnostiam

  • čo znamená pojem penetrácia

  • prečo lokálna značka Kofola má v spotrebiteľskom správaní Slovákov unikátne postavenie

Ak ste premeškali našu predošlú epizódu zo série Kotler v praxi - Zákazník v centre pozornosti, určite si ju vypočujte. Venujeme sa v nej schéme marketingového manažmentu, segmentácií a cieľovej skupine.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ