V minulom podcaste Kotler v praxi sme sa naučili, že zákazník je v centre nášho záujmu. V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame sa o samotnom spotrebiteľovi, spotrebiteľskom trhu a o nákupnom správaní spotrebiteľa.
„Spotrebiteľov musíme naučiť, aká je príležitosť produktu.“
Podcast Levosphere - Kotler v praxi je svojím žánrom originálna novinka, a keďže sa nie je od koho veľmi učiť riadime sa vašou spätnou väzbou. Aj v marketingovom procese je jednou z funkcií marketingu kontrola, o tom sme sa už v tejto sérii podcastov rozprávali. A tak sme kontrolou prešli aj my a na základe výsledkov sme sa rozhodli pozmeniť formu série podcastov Kotler v praxi. Meníme ju tak, aby bola ešte praktickejšia a pre vás poslucháčov uchopiteľnejšia. Tak počúvajte a dajte nám vedieť, či sa nám to podarilo.
V minulom podcaste Kotler v praxi sme sa naučili, že zákazník je v centre nášho záujmu. V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame sa o samotnom spotrebiteľovi, spotrebiteľskom trhu a o nákupnom správaní spotrebiteľa.
Kotler hovorí:
"Marketéri by mali osobitne a starostlivo analyzovať spotrebiteľské správanie. Spotrebitelia totiž často pohrdnú tým, čo sa javilo ako sľubná ponuka.”
V podcaste rozoberáme príklady na rôzne kategórie produktov a ako zapadajú, alebo nezapadajú do spotrebiteľského správania a rozhodovania sa Slovákov. Vysvetľujeme ako veľmi je dôležité spotrebiteľa naučiť príležitosti, teda pri každom novom produkte, či službe ho najprv naučiť, kedy, kde a prečo má produkt, či službu spotrebovávať.
Pri novinkách je veľmi dôležité si vždy urobiť vopred prognózu a predpokladať, aký potenciál má nový produkt a kedy je potrebné začať rozmýšľať nad inováciami, alebo nad nejakou obmenou daného produktu.
Na konkrétnych príkladoch rozoberáme aj ďalšiu poučku Kotlera:
“Nákupné správanie spotrebiteľa sa týka nákupného správania spotrebiteľov, ktorými môže byť jednotlivec, alebo domácnosť, ktorí nakupujú výrobky a služby pre osobnú spotrebu. A všetci koneční spotrebitelia spolu vytvárajú spotrebiteľský trh.”
Prečo je spotrebiteľ podľa Kotlera čierna skrinka a ako sa na to pozeráme v marketingu dnes, aj to si môžete vypočuť v tejto epizóde.
Spotrebiteľ je ako čierna skrinka, pretože nie úplne vieme predikovať, ako sa rozhodne a čo urobí. Úlohou marketérov je sa čo najlepšie dostať do mysle spotrebiteľa, pochopiť jeho motiváciu, aby vedeli čo najlepšie predpokladať jeho reakciu.
V podcaste si ďalej objasňujeme:
čo je to nákupné správanie spotrebiteľa
pojem domácností a správanie domácností
že je dôležité rozlíšiť, kedy sa značka prihovára ku jednotlivcovi a kedy sa prihovára ku domácnostiam
čo znamená pojem penetrácia
prečo lokálna značka Kofola má v spotrebiteľskom správaní Slovákov unikátne postavenie
Ak ste premeškali našu predošlú epizódu zo série Kotler v praxi - Zákazník v centre pozornosti, určite si ju vypočujte. Venujeme sa v nej schéme marketingového manažmentu, segmentácií a cieľovej skupine.
Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?
Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.
Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať
preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)
ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ