Advokátka Petra Dolejšová odhaľuje najčastejšie chyby, kvôli ktorým podnikatelia prichádzajú o názvy, logá aj celé značky. Dozviete sa, prečo popisné názvy patria medzi právnické horory a ako 1000 € môže rozhodnúť o tom, či váš biznis prežije. Prečo registrácia loga neznamená ochranu názvu a ako vyzerá boj s parazitmi, ktorí zakladajú falošné účty či kopírujú texty?
„Ochrana brandu je maratón, ktorý má tri etapy, ak jednu z nich vynecháte a nebežíte, závod nedokončíte.“
Ochrana duševného vlastníctva je pre mnohé značky “pole neorané”. V tejto epizóde privítame advokátku Petru Dolejšovú, ktorá ľudskou rečou vysvetlí, čo je ochranná známka a prečo je ako brnenie, ktoré brand potrebuje. Dozviete sa tiež, aké chyby robia podnikatelia pri výbere názvu značky a prečo sú „Top ploty“ alebo „Naj nechty“ cestou do pekla. Anka s Naďou zazdieľajú príbeh firmy, ktorá kvôli 1000 € prišla o 5-ročný biznis a Petra prezradí ako sa Shoptetu podarilo v priebehu 14 dní odstrihnúť všetkých napodobňovateľov. Preberieme tiež ako AI mení autorské práva a čo je povinné označovať.
V epizóde sa dozviete aj:
· akú domácu úlohu si treba spraviť skôr, než brand vôbec uzrie svetlo sveta,
· prečo sa neoplatí bojovať so značkou, ktorá je silne etablovaná na trhu,
· čo všetko sa dá vyriešiť pomocou zaregistrovanej ochrannej známky,
· kedy má zmysel používať ™ a kedy pôsobí skôr zavádzajúco.
#291 OCHRANNÁ ZNÁMKA: Chyby, které mohou pohřbít váš byznys
Ochrana duševního vlastnictví je pro mnohé značky „pole neorané“. V této epizodě přivítáme advokátku Petru Dolejšovou, která lidskou řečí vysvětlí, co je ochranná známka a proč je jako brnění, které brand potřebuje. Dozvíte se také, jaké chyby dělají podnikatelé při výběru názvu značky a proč jsou „Top ploty“ nebo „Nej nehty“ cestou do pekla. Anka s Naďou zasdílí příběh firmy, která kvůli 1000 € přišla o 5-letý byznys a Petra prozradí jak se Shoptetu podařilo během 14 dnů odstřihnout všechny napodobovatele. Přebereme také jako AI mění autorská práva a co je povinné označovat.
V epizodě se dozvíte také:
· jakou domácí úlohu je třeba udělat dříve, než brand vůbec spatří světlo světa,
· proč se nevyplatí bojovat se značkou, která je silně etablována na trhu,
· co vše lze vyřešit pomocí zaregistrované ochranné známky,
· kdy má smysl používat ™ a kdy působí spíše zavádějící.

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?
Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.
Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať
preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)
ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ