Publikované: 12. 8. 2025
Objavte, ako môže schopná asistentka marketingového tímu zabezpečiť plynulosť projektov, zlepšiť komunikáciu a prispieť k úspešnej realizácii marketingovej stratégie.
Asistentky riaditeľa NASA sa vraj raz reportér pýtal, čo presne pre vesmírnu agentúru robí. “Pomáham ľuďom lietať do vesmíru,” znela údajne odpoveď. V dynamickom svete biznisu a marketingovej stratégie sa často sústreďujeme na stratégov, grafických dizajnérov, kreatívcov či analytikov. No v pozadí týchto procesov stojí aj na prvý pohľad menej nápadný, no zvyčajne mimoriadne dôležitý článok - asistentka marketingového tímu. Jej úlohou nie je len variť kávu, vítať návštevy či venovať sa jednoduchej administratíve. Práve naopak, schopná asistentka sa môže stať oporou, ktorá určitým spôsobom udržiava marketingové procesy v chode.
Marketingová stratégia býva komplexná, od nastavenia cieľov cez plánovanie kampaní až po prácu so značkou a jej vizuálnym systémom. Asistentka zohráva dôležitú úlohu ako:
Marketingové tímy často pracujú pod vysokým tlakom, najmä počas realizácie veľkých kampaní, rebrandingu či iných aktivít, pri ktorých je dôležité dodržiavania náročných termínov. Práve tu sa ukazuje ďalšia dôležitá úloha asistentky, a to starostlivosť o well-being tímu.
Stratégia bez realizácie môže zostať len na papieri. Počas jednotlivých fáz tvorby je pomoc asistentky veľmi vítaná, ba priam až žiadaná.
Úspech marketingovej stratégie stojí aj na správnom vyhodnotení výsledkov jednotlivých kampaní a aktivít. Asistentka môže v tomto bode výrazne odbremeniť kolegov:
Marketingový tím často využíva rôzne nástroje pre správu kampaní, obsahový marketing, e-mailové kampane či sociálne siete. Podpora asistentky výrazne zvyšuje plynulosť a efektivitu marketingovej stratégie, čím umožňuje tímu sústrediť sa na tvorivú a strategickú prácu. Asistentka môže:
Asistentku často zapájajú do čiastkových úloh bez toho, aby chápala kontext. Ak má však prehľad o dianí, vie promptne reagovať na potreby tímu. Preto je efektívnejšie prizvať ju do procesu už počas strategického plánovania, zapojiť ju do briefingov a workshopov, ako aj zabezpečiť, aby mala prístup ku kľúčovým rozhodnutiam. Nemusí byť len administratívnou podporou alebo osobou, ktorá víta návštevy. Vnímavá asistentka sa môže stať strategickým hráčom, ktorý pomáha udržiavať veci v chode. Vo svete, kde sa stratégia firmy a budovanie značky stávajú nevyhnutnosťou, je jej úloha čoraz dôležitejšia.