Poľnohospodársky sektor bol ťažko skúšaný. Stratégia sa preto zameriava na zvýšenie povedomia o značke a oslovenie nových vlastníkov pôdy tým, že spája starostlivosť o tradície s inováciami. Ochrana a zveľaďovanie slovenskej pôdy a produkcia kvalitných potravín sú prioritami značky Agro Krajčík.
Klient za nami prišiel so slovami: „Nechceme skrývať našu identitu. Chceme prezentovať, že sme miestni ľudia, ktorí tu žijú, podnikajú a sú spätí s touto lokalitou.”
Poľnohospodársky sektor bol v posledných rokoch ťažko skúšaný zmenou klímy, infláciou a poklesom ekonomického vývoja. Pôda je však zdrojom obživy. Musíme k nej pristupovať s úctou. Naši poľnohospodári spájajú starostlivosť o tradície so snahou inovovať. Ako to však pretaviť do značky?
To čo poľnohospodári prežívajú a čo riešia, tomu nám na hĺbkovom rozhovore pomohol porozumieť Lukáš Krajčík, spoluzakladateľ spoločnosti Agro Krajčík. Dozvedeli sme sa, v akom štádiu sa spoločnosť nachádza a s čím potrebuje pomôcť.
Následne sme si poznatky doplnili o makroanalýzu a analýzu konkurenčného prostredia. Vďaka analytickej časti sme lepšie porozumeli potrebám odvetvia a mohli nastaviť smerovanie spoločnosti.
Spoločnosť Agro Krajčík, na základe zadefinovanej stratégie, ochraňuje a zveľaďuje naše slovenské zeme, naše základy. Stará sa o ne tak, aby boli zdravšie a životaschopnejšie. Ako ochrancovia dobrých základov™️ s rešpektom hospodária so zverenou pôdou. Pestujú slovenské potraviny, ktoré ponúkajú spoločnosti základ k rozvoju jej ďalších potrieb.
Rovnako bolo potrebné spoločnosti definovať architektúru značiek, pretože ju tvoria tri subjekty – nastavili sme ekosystém, akým je vhodné spoločnosť riadiť.
Vypracovanie stratégie taktiež stanovilo základ pre novú vizualitu.
Pôda zohráva v téme poľnohospodárstva kľúčovú rolu. Práve pomyselná sonda do pôdy všetkých jej rozmanitých prvkov a vrstiev, sa stala nosným prvkom loga vo forme priamky. Priamka zároveň poukazuje na geometriu na poli, ktorú človek svojou prácou vytvára. A nakoľko je v prírode máločo úplne lineárne aj priamka v logu pozostáva zo segmentov s rôznymi dĺžkami.
Vizuálny systém vytvorený pre logo je vďaka osovej symetrii modifikovateľný a aplikovateľný na mnoho potrieb. Logo je tak využiteľné aj pre ďalšie adaptácie patriace do ekosystému značiek.
Vizuálna identita berie do úvahy pestrú paletu prírody a jej zmeny počas dňa i roka. Farebnosť značky je preto v súlade s pestrosťou poľa. Konkrétne ide o zachytenie magického momentu skorého rána, kedy obloha hrá fialovými tónmi.
Typografia použitá v logu je zaoblená. Oblé hrany písmen vyjadrujú človeka a ľudský dotyk, ktorý do prírody vnáša. Naopak, typografia pre texty je skôr geometrická až technická, ako protipól oblej prírodnosti, a taktiež ako vzdanie holdu technológiám, ktoré sa pri práci v poľnohospodárstve využívajú.
Prerušovaná priamka ako stelesnenie prístupu značky sa dostala aj do grafických adaptácií. Z tejto priamky skladáme útvary pripomínajúce prírodné prvky a posilňujeme tak prepojenie prírody s technickou exaktnosťou.
Výrazným grafickým prvkom je pečať, ktorá nesie posolstvo značky. Dôležitosť posolstva je zdôraznená stvárnením do podoby slnka, ktoré stojí za akýmkoľvek plodom práce na poli.
Prepojenie prírody, človeka a technológie je citeľné aj z voľby obrazového materiálu. Zachytávame pracovníka ovládajúceho technológiu, ale aj bežného návštevníka poľa, ktorý interaguje s prírodou. Dominantnými sú panoramatické zábery na symetriu poľa a na sofistikovanú technológiu, ktorá prináša pokrok.
Vďaka ucelenému rukopisu značky, kde je línia prítomná v logu, grafických prvkoch, ale aj priamo na fotografiách, vytvárame komunikáciu, ktorá vie o téme aj edukovať. Pomocou širokej palety prvkov tvoríme infografiky, schémy či informačné tabule osadené priamo na poli. V akejkoľvek adaptácii prenášame na pozorovateľa uvedomenie o dôležitosti zeme a technológií.
Potrebujete aj vy nájsť odpovede na vaše biznis otázky? Príklad Agro Krajčík a mnohých ďalších je ukážkou toho, že stratégia ponúka odpovede na rôzne biznis otázky. Ozvite sa nám a vypracujeme vám Biznis Marketingovú Stratégiu™, ktorá vám zodpovie tie vaše.