Agro Krajčík hero

Agro Krajčík

Poľnohospodársky sektor bol ťažko skúšaný. Stratégia sa preto zameriava na zvýšenie povedomia o značke a oslovenie nových vlastníkov pôdy tým, že spája starostlivosť o tradície s inováciami. Ochrana a zveľaďovanie slovenskej pôdy a produkcia kvalitných potravín sú prioritami značky Agro Krajčík.

Ako budovať značku v poľnohospodárstve a osloviť nových vlastníkov pôdy?

Klient za nami prišiel so slovami: „Nechceme skrývať našu identitu. Chceme prezentovať, že sme miestni ľudia, ktorí tu žijú, podnikajú a sú spätí s touto lokalitou.”

Poľnohospodársky sektor bol v posledných rokoch ťažko skúšaný zmenou klímy, infláciou a poklesom ekonomického vývoja. Pôda je však zdrojom obživy. Musíme k nej pristupovať s úctou. Naši poľnohospodári spájajú starostlivosť o tradície so snahou inovovať. Ako to však pretaviť do značky?

Odpoveďou je Biznis Marketingová Stratégia™

To čo poľnohospodári prežívajú a čo riešia, tomu nám na hĺbkovom rozhovore pomohol porozumieť Lukáš Krajčík, spoluzakladateľ spoločnosti Agro Krajčík. Dozvedeli sme sa, v akom štádiu sa spoločnosť nachádza a s čím potrebuje pomôcť.

Agro Krajčík intro 1

Následne sme si poznatky doplnili o makroanalýzu a analýzu konkurenčného prostredia. Vďaka analytickej časti sme lepšie porozumeli potrebám odvetvia a mohli nastaviť smerovanie spoločnosti.

Agro Krajčík intro 2

Spoločnosť Agro Krajčík, na základe zadefinovanej stratégie, ochraňuje a zveľaďuje naše slovenské zeme, naše základy. Stará sa o ne tak, aby boli zdravšie a životaschopnejšie. Ako ochrancovia dobrých základov™️ s rešpektom hospodária so zverenou pôdou. Pestujú slovenské potraviny, ktoré ponúkajú spoločnosti základ k rozvoju jej ďalších potrieb.

Agro Krajčík intro 3

Rovnako bolo potrebné spoločnosti definovať architektúru značiek, pretože ju tvoria tri subjekty – nastavili sme ekosystém, akým je vhodné spoločnosť riadiť.

Vypracovanie stratégie taktiež stanovilo základ pre novú vizualitu.

Odpoveďou je Branding & Rebranding

Pôda zohráva v téme poľnohospodárstva kľúčovú rolu. Práve pomyselná sonda do pôdy všetkých jej rozmanitých prvkov a vrstiev, sa stala nosným prvkom loga vo forme priamky. Priamka zároveň poukazuje na geometriu na poli, ktorú človek svojou prácou vytvára. A nakoľko je v prírode máločo úplne lineárne aj priamka v logu pozostáva zo segmentov s rôznymi dĺžkami.

Vizuálny systém vytvorený pre logo je vďaka osovej symetrii modifikovateľný a aplikovateľný na mnoho potrieb. Logo je tak využiteľné aj pre ďalšie adaptácie patriace do ekosystému značiek.

Agro Krajčík ekosystém

Vizuálna identita berie do úvahy pestrú paletu prírody a jej zmeny počas dňa i roka. Farebnosť značky je preto v súlade s pestrosťou poľa. Konkrétne ide o zachytenie magického momentu skorého rána, kedy obloha hrá fialovými tónmi.

Typografia použitá v logu je zaoblená. Oblé hrany písmen vyjadrujú človeka a ľudský dotyk, ktorý do prírody vnáša. Naopak, typografia pre texty je skôr geometrická až technická, ako protipól oblej prírodnosti, a taktiež ako vzdanie holdu technológiám, ktoré sa pri práci v poľnohospodárstve využívajú.

Prerušovaná priamka ako stelesnenie prístupu značky sa dostala aj do grafických adaptácií. Z tejto priamky skladáme útvary pripomínajúce prírodné prvky a posilňujeme tak prepojenie prírody s technickou exaktnosťou.

Agro Krajčík pečať

Výrazným grafickým prvkom je pečať, ktorá nesie posolstvo značky. Dôležitosť posolstva je zdôraznená stvárnením do podoby slnka, ktoré stojí za akýmkoľvek plodom práce na poli.

Agro Krajčík piktogramy

Prepojenie prírody, človeka a technológie je citeľné aj z voľby obrazového materiálu. Zachytávame pracovníka ovládajúceho technológiu, ale aj bežného návštevníka poľa, ktorý interaguje s prírodou. Dominantnými sú panoramatické zábery na symetriu poľa a na sofistikovanú technológiu, ktorá prináša pokrok.

Agro Krajčík adaptácie

Vďaka ucelenému rukopisu značky, kde je línia prítomná v logu, grafických prvkoch, ale aj priamo na fotografiách, vytvárame komunikáciu, ktorá vie o téme aj edukovať. Pomocou širokej palety prvkov tvoríme infografiky, schémy či informačné tabule osadené priamo na poli. V akejkoľvek adaptácii prenášame na pozorovateľa uvedomenie o dôležitosti zeme a technológií.

Potrebujete aj vy nájsť odpovede na vaše biznis otázky? Príklad Agro Krajčík a mnohých ďalších je ukážkou toho, že stratégia ponúka odpovede na rôzne biznis otázky. Ozvite sa nám a vypracujeme vám Biznis Marketingovú Stratégiu™, ktorá vám zodpovie tie vaše.