Apelyon ponúka hodnotné služby v oblasti Consulting a IT. Potreba pre tieto služby v slovenskom-českom podnikateľskom prostredí je obrovská. Majitelia, riaditelia a manažéri sa denno denne stretávajú s problémami s podnikovou stratégiou, úzkymi miestami v spoločnosti, interakciami medzi zamestnancami či bezpečnosťou. Apelyon ich rieši.
Hoci mal Apelyon stabilné zázemie, ich rastu paradoxne zabraňovala komplexita služieb a náročnosť ich vysvetľovania. Tak, ako je pre manažéra intuitívne uvedomiť si, že nastáva problém, je pre consulting spoločnosti náročné vysvetliť, ako ho budú riešiť. Výzvou Apelyon a tým aj našou, bolo zrozumiteľne definovať ich služby a jednoduchým spôsobom ich vysvetliť zákazníkovi či už online alebo osobne.
„Potrebujeme vašu pomoc s jasným a zrozumiteľným popisom nášho produktového portfólia.“
Predstavitelia spoločnosti Apelyon
Začali sme z nadhľadu, aby sme pochopili širšie faktory, ktoré na spoločnosť Apelyon vplývajú. Pomocou analýzy makroprostredia sme skúmali príležitosti, ktoré im môžu pomôcť rásť, ale aj potenciálne hrozby, ktorým musia čeliť.
Následne sme sa pustili do analýzy konkurencie. Vďaka tomu sme zistili, kde sa Apelyon nachádza v porovnaní s najväčšími hráčmi na trhu, ako sú KPMG alebo Accenture, ale aj menšími, im porovnateľnými konkurentmi. Zistili sme, že Apelyon nie je jediný, kto má problém s odlíšením značky a definovaním služieb klientskou rečou.
Následne sme začali pripravovať stratégiu, ktorej základným kameňom bolo pochopenie, že prirodzenou túžbou každého podnikateľa či manažéra je napredovať a robiť to, čo najplynulejšie. To sa však dá len v prípade, že problémy neriešite, ale predchádzate im. A tým sa udržiavate na múdrej strane biznisu.
Aktuálne Apelyon neposkytuje len Consulting a IT. Ale zjednodušuje prístup a implementáciu nástrojov pre podnikavé riadenie.
Stratégia Apelyon je postavená na predpoklade, že múdri ľudia problémy neriešia, ale im predchádzajú. V neznámych situáciách robia múdre rozhodnutia a aktívne využívajú príležitosti, ktoré ich posúvajú ďalej. Vďaka tomu sa môžu venovať tomu, čo je na podnikaní najlepšie – vedome si užívať pocit, že ich podnikavý talent nesklamal.
Stratégiu sme následne pretavili do produktového portfólia.
Pri Apelyon bolo zvlášť dôležité začať od potreby a insightu podnikateľa. Vytvorili sme set potrieb a následne sme k nim pridelili produkty z aktuálneho portfólia. Na základe toho, sme boli schopní produkty premenovať a popísať ich spôsobom, ktorý bol zrozumiteľný a odpovedal na konkrétnu potrebu.
Okrem slovnej reprezentácie sme navrhli aj vizuálnu, ktorá pomocou piktogramov na prvý pohľad pomáha porozumieť, aký problém jednotlivé služby riešia.
Presvedčte sa sami či službám Apelyon rozumiete a možno zistíte, že ich pomoc potrebujete aj vy.
Značku sme zhmotnili aj do vizuálnej podoby. A ako?
Oscilácia je pohyb, pri ktorom sa systém po vychýlení vždy vráti do rovnovážnej polohy. Tento jav sme pretavili do vizuálnej identity, kde jeho pomocou vyjadrujeme „prechod na múdru stranu biznisu”. Princíp pracuje s kontrastom medzi múdrym/svetlým a nejasným/temným prístupom k vedeniu biznisu. Svetlo a jeho cesta/pohyb je najdôležitejší brand kód identity.
Pre vytvorenie vizuálneho jazyka sme využili kombinovaný princíp farebných prechodov a kriviek. Keďže značka potrebuje vizuálne znázorniť množstvo rozličných konceptov, vznikol ikonografický systém pozostávajúci až z troch typov vizuálnej reprezentácie - sofistikované obrazce znázorňujúce služby, piktogramy využiteľné na webe, piktogramy vhodné do prezentácií.
Identitu sprevádzajú odtiene fialovej. Tie nesú symboliku rozvážnosti a intelektu, čiže vlastností, ktoré sú kľúčové pri tvorbe múdrych rozhodnutí. Dôležitá je aj hra kontrastu bielej a tmavo-fialovej. Tieto farebné prechody medzi tmavou a svetlou farbou odzrkadľujú prechod na múdru stranu biznisu.
Aby sa značka odlíšila a zároveň tak stále zachytávala múdru stranu biznisu, zadefinovali sme jedinečný fotografický štýl, podčiarknutý špecifickou farebnosťou značky.
Fotografie zachytávajú jedinca alebo skupinu ľudí idúcu za svetlom, čiže na správnu stranu biznisu. Fialová tonalita napomáha k okamžitému priradeniu ku značke Apelyon. Kombinácia subjektov na fotke a fialového zafarbenia je univerzálnym brand kódom pre komunikáciu značky.
Na základe stratégie vznikol symbol pre systemický prístup, ktorým v Apelyone nazeráme na podnik a jeho systémy, aby sme ho vedeli nasmerovať a preniesť na múdru stranu biznisu. Symbol využíva šípku, ako grafické znázornenie rozhodnutia – zvolenia si správnej cesty.
Potrebujete aj vy nájsť odpovede na vaše biznis otázky? Príklad Apelyon a mnohých ďalších je ukážkou toho, že stratégia ponúka odpovede na rôzne biznis otázky. Ozvite sa nám a vypracujeme vám Biznis Marketingovú Stratégiu™ ktorá vám zodpovie tie vaše.