COBION hero

COBION

Spoločnosť DANUCEM hľadala spôsob, ako prepojiť stavebný priemysel s udržateľnosťou. Vytvorili sme značku COBION, ktorá stelesňuje nízkouhlíkové riešenia a inšpiruje k zodpovedným rozhodnutiam, čím redefinuje budúcnosť betónu v stavebníctve.

Ako sme vytvorili značku COBION, ktorá redefinuje budúcnosť betónu?

Spoločnosť DANUCEM, člen skupiny CRH, sa rozhodla vstúpiť do sféry udržateľných stavebných materiálov. V spoločnosti mali jasnú víziu – vytvoriť značku, ktorá pomôže znížiť uhlíkovú stopu v stavebníctve a zároveň bude inšpirovať k zodpovedným rozhodnutiam pre budúce generácie. Cieľom DANUCEM je stať sa lídrom v oblasti udržateľných stavebných materiálov, nielen v Európe, ale aj na globálnej úrovni.

COBION Strategia

Spoločnosť sa rozhodla realizovať výber partnera prostredníctvom tendra, do ktorého sme sa zapojili so zámerom priniesť komplexné riešenie pre ich novú značku nízkouhlíkového betónu. Na základe nášho strategického prístupu sme tender vyhrali. Stali sme sa partnerom pre vytvorenie novej značky, kreatívneho konceptu pre launch kampaň aj PR kampaň pre uvedenie značky na trh.

COBION Strategia

Výzvy

  • Vytvoriť nový a zmysluplný brand so silnou stratégiou.
  • Zabezpečiť odlíšiteľnosť a zapamätateľnosť na trhu.
  • Definovať jasný a prijateľný význam nízkouhlíkového betónu pre špecifikované cieľové skupiny.
  • Ukázať, ako môžu produkty a prístupy značky pomôcť stavebnému sektoru teraz aj v budúcnosti.
  • Prepojiť značku s hodnotami ako inšpirujúci, moderný, dôveryhodný.
  • Uviesť značku na trh tak, aby zaujala viacero cieľových skupín.

Ako sme novú značku tvorili?

Odpoveďou je Biznis Marketingová Stratégia™

Náš tím začal intenzívnymi rozhovormi s vedením DANUCEM. Chceli sme pochopiť nielen technickú stránku ich nízkouhlíkového betónu, ale aj emocionálnu a vzdelávaciu hodnotu, ktorú chce značka a jej produkty priniesť na trh.

COBION Strategia

Po dôkladnej makroanalýze a preskúmaní konkurenčného prostredia sme vytvorili základ pre novú značku. COBION® sa stal symbolom vedomých rozhodnutí a udržateľných riešení, ktoré tvoria základ pre zdravšie prostredie.

V rámci spolupráce sme vytvorili aj názov novej značky – COBION. Vychádza z kombinácie vlastných technológií a expertízy v oblasti stavebníctva.

Ako sme značku COBION by DANUCEM pretavili do vizuálnej podoby?

Odpoveďou je Branding & Rebranding

Vizuálna identita značky je zakorenená v základnom nazeraní na voľbu stavebných materiálov a dlhodobého pozitívneho dopadu pri voľbe správnej alternatívy. Nevyhnutnou súčasťou témy sú aj chemické väzby. Nielen samotné zloženie a proces tvorby betónu ako zmesi viacerých činiteľov, ale najmä cieľ vypúšťania menej CO2.

Vnímanie dlhodobosti rozhodnutia a prepájania väzieb automaticky vyplynulo do konceptu bunky a spájania buniek v organizme. Tematika buniek myšlienkovo nadväzuje na betón ako súhru mnohých činiteľov, ktoré držia spolu a vytvárajú pevné steny.

COBION Strategia

Aby sa v logu prepojili koncepty uvedené v genéze, typografická časť loga je umiestnená do tvaru bunky, či molekuly.

Keďže aj samotná typografia je vďaka hre s písmenami nositeľom myšlienky predĺženia a väzieb, logo funguje aj bez umiestnenia do útvaru. Rovnako vie byť samostatným logom aj skrátená verzia pozostávajúca z písmena O, ktoré bunku a molekulu reprezentuje.

Logo možno vďaka jeho variabilite adaptovať na rozličné segmenty. Podľa logiky množenia buniek, ich delenia a usporiadania, vzniklo univerzálne pravidlo pre tvorbu akéhokoľvek odvodeného loga.

Pre farebnosť sú kľúčovými pojmami mäkkosť a tlmenosť, ako protiklad k chemicky výrazným farbám v tomto segmente. Inšpiráciou je symbióza prírody a stavebných materiálov, ktoré sú zaliate slnkom. Finálna paleta farebnosti je kombináciou ekologickej zelenej, kameninovej béžovej a akcentnej žltej.

Tak ako je bunka inšpiráciou pre celú vizuálnu identitu, je aj univerzálnym grafickým prvkom pre akékoľvek použitie. Využitím tvaru bunky je najmä vytváranie polí, do ktorých vkladáme nadpisy, texty i samotné logo.

Akákoľvek plocha či nosič, kam sa značka dostane, reprezentuje správnosť rozhodnutia, ktoré značka prináša. Fotografie zdôrazňujú pozitívny dopad voľby zdravších materiálov pomocou teplých tónov, zelene, slnkom zaliateho betónu a ulíc.

Jemne hrejivá tonalita fotografií, tlmená farebnosť a celistvosť vizuálneho jazyka značky vďaka univerzálnemu tvaru bunky sa stávajú silnými a automaticky rozpoznateľnými brand kódmi.

Pre zvýšenie viditeľnosti značky medzi klientmi a zamestnancami sme vytvorili ucelený brandingový systém, ktorý zahŕňa bezpečnostné oblečenie, firemnú flotilu nákladných vozidiel a priestory betonárky.

Okrem toho sme zabezpečili branding pre firemný merch, zamestnanecké oblečenie a kancelárske priestory, čím sme dosiahli jednotnú a profesionálnu prezentáciu značky vo všetkých oblastiach firemnej komunikácie.

COBION Strategia

Kreatívna kampaň

Pri zavŕšení procesu sme vytvorili kreatívnu ideu pre kampaň na uvedenie značky. COBION sa zrodil, aby inšpiroval a jeho cesta sa len začína.

COBION Strategia

Kreatívna kampaň „Umenie udržateľnosti“ je súčasťou predstavenia značky COBION®, kde sa zameriava na spojenie udržateľných riešení a stavebníctva prostredníctvom vizuálne pôsobivých citylightov. Tie zobrazujú kontrast medzi betónovou siluetou a prírodnými prvkami, čo reflektuje rovnováhu medzi modernou civilizáciou a prírodou.

Potrebujete aj vy nájsť odpovede na vaše biznis otázky? Príklad COBION a mnohých ďalších je ukážkou toho, že stratégia ponúka odpovede na rôzne biznis otázky. Ozvite sa nám a vypracujeme vám Biznis Marketingovú Stratégiu™ ktorá vám zodpovie tie vaše.