Značka Robel existuje na trhu viac ako 25 rokov. Je úspešným distribútorom a predajcom značkovej obuvi pre celý slovenský trh. Po rokoch skúseností prišla s novým obchodným zámerom, a to vytvoriť vlastný, fashion orientovaný, brand dámskej obuvi. Podnikateľskou potrebou bolo pokrytie celoročného dopytu a prispôsobenie ponuky stredo- a východoeurópskemu trhu, tiež priniesť vysokú kvalitu dámskych topánok ako konkurenčnú výhodu. Toto predstavovalo zadanie pre zrod úplne novej značky, ktorá čakala na svoju signifikantnú stratégiu, názov a vizuálnu podobu, ktorú by mohla vtisnúť aj do dizajnu svojich topánok.
„Chceme priniesť značku, ktorá spojí talianske umenie ,artegianale‘ s nemeckou technológiou a presnosťou.“
Jozef Robel, ml., CEO
Analýza konkurenčného prostredia nepriniesla žiadne prekvapenia. Je to tak, trh s dámskou obuvou je jeden z najsaturovanejších. A to nielen v offline, ale aj v online prostredí a obuv sa stala súčasťou portfólia nielen obuvníckych, ale aj mainstreamových módnych značiek. Značky bojujú o pozornosť rôznymi nástrojmi, pričom sa často opierajú práve o svoje produkty a veľmi často skloňujú slová ako kvalita, pohodlie, dizajn, osobitosť a štýl. Aktuálne módne trendy nasledujú takmer všetky rovnako. Názvy značiek tvoria väčšinou mená ich reálneho, alebo aj imaginárneho zakladateľa. Taliansky, alebo inak cudzokrajne znejúce, aj keď ide o poľskú či slovenskú značku. Hlavný logotyp tvorí často iba slovné označenie, wordmark.
„Slovo štýl sme preto zo slovníka značky ihneď v úvode vylúčili a sústredili sme sa na motívy ženy, ktoré ju vedú pri výbere svojej obuvi.“
Mirka, senior stratég
Práve pre často skloňované slová ,móda‘ a ,štýl‘ v tomto segmente, ktoré sú dokonca omylom používané ako synonymá či generické definície dizajnu, sme potrebovali jasne definovať a určiť, ktorým smerom sa stratégia značky vyberie. Kvalitná kabelka, alebo topánky urobia aj z nenákladného oblečenia impozantný outfit. Topánky a kabelky sú preto dôležité súčasti šatníka každej ženy a posúvajú obuv a doplnky na popredné miesta v ich šatníku. Pri väčšej finančnej investícii je preto elegancia a nadčasová estetika dôležitým kľúčom. Priemerne tvorí až 65 % nášho šatníka.
Značka preto prináša na pohľad jednoduché veci, za ktorými sa ale skrýva premyslený prístup. Veľmi dobre pozná potreby súčasnej ženy, lokálne nevyhnutnosti, ako aj jej estetické nároky. Preto tvorí bravúrne topánky, spájajúce um a eleganciu. Dovnútra rešpektujúce anatómiu ženskej nohy, spoľahlivé do akejkoľvek nepohody a navonok príťažlivé a elegantné. To je nová značka Etimeé. Je to spoľahlivá elegancia majstrovskej topánky, ktorá umocňuje pocit z rozhodnutia ženy. Sú to rozhodnutia, za ktorými si žena stojí, pretože elegancia nemá obavy z času. Práve táto nadčasová odvaha je hlavným motívom názvu značky a inšpiráciou pre jej vizuálny systém, ktorý sa prelína pri každom vašom stretnutí so značkou Etimeé. Nie je to len logo, či vzor na topánke alebo kabelke, ale aj presne vybrané pozadie vizuálu, motív fotenia, webový dizajn, baliaci papier či visačka. Všetko zhmotnené do kľúčového vizuálu značky a aj produktu, prezentujúce brand essence Etimeé.