Stavebná spoločnosť Prvá Svetelná potrebovala zviditeľniť svoje hodnoty a pripraviť sa na expanziu do zahraničia. Naša stratégia im poskytla jasný smer a potrebné nástroje.
Prvá Svetelná, etablovaná spoločnosť v stavebníctve, čelila výzvam v oblasti jasnej komunikácie, online identity a prezentácie svojich hodnôt pri ambícii rozšíriť pôsobenie do zahraničia. Vďaka stratégii prinášajú svetlo a ľudský prístup do stavebníctva s jasnou víziou a posolstvom, ktoré ich odlišujú.
Prvá Svetelná, etablovaná spoločnosť v stavebníctve, ktorá sa špecializuje na sprostredkovanie pracovných tímov pre veľké a náročné projekty, ako sú mosty a tunely, čelila niekoľkým kľúčovým výzvam:
Na trhu, ktorý často stagnuje, si vybudovali reputáciu vďaka hodnotám, ako sú úprimnosť, transparentnosť a ľudský prístup. Prišiel čas tieto hodnoty transformovať do jasnej a atraktívnej stratégie, ktorá im otvorí nové príležitosti, vrátane zahraničných tendrov. Ako sme pristúpili k daným výzvam?
Našou úlohou bolo identifikovať kľúčovú esenciu spoločnosti a transformovať ju na jasnú víziu a posolstvo. S tímom sme vytvorili stratégiu, ktorá odráža ich hodnoty a zároveň prináša nový pohľad na ich pôsobenie v stavebníctve:
„Zvyšujeme mieru poctivého a slušného podnikania v stavebníctve. Sme ako most medzi dvomi stranami. Prepájame stavebné spoločnosti so stavebnými silami.“
Stratégia dnes hovorí jasnou rečou:
Nová stratégia a posolstvo umožnia Prvej Svetelnej uchádzať sa o zahraničné tendre s dôverou. Ich hodnoty budú zreteľne prezentované a budú posilňovať ich pozíciu nielen na domácom trhu, ale aj za hranicami. Stratégiu a slovnú identitu definovanú v stratégii značky sme následne pretavili do vizuálnej podoby. Ako?
Počiatočnou inšpiráciou pre vizuálnu identitu bola meď. Tento prvok vďaka svojim vlastnostiam, ako je tepelná vodivosť či jej priaznivé účinky na človeka, odzrkadľuje základné myšlienky značky, ktorými sú vytváranie spojení a vzťahov. Meď sa dostáva do vizuálneho jazyka značky v podobe abstrahovanej farebnosti.
Logo pozostáva z typografickej časti a zo symbolu. Ten je abstrakciou troch nosných prvkov značky, ktorými sú tunel, zastrešenie a most. Kompozícia symbolu taktiež rešpektuje pravidlá zlatého rezu. Na základe týchto pravidiel bola zvolená konštrukcia loga a umiestnenie jednotlivých prvkov. Ústredným prvkom symbolu je trojuholník, ktorý reprezentuje zastrešenie všetkých spoluprác, ktoré značka vytvára.
Farebná paleta je odvodená od farieb medi. Tmavohnedá a bronzová sú vyvážené béžovou a bielou. Doplnková farebnosť sa nesie v odtieňoch spojených so svetlom a s prírodnými materiálmi. Tieto zemité tóny sú zároveň odkazom na farbu stavebných materiálov, s ktorými sú pracovníci v tomto segmente v blízkom kontakte.
Základným princípom pre grafické prvky značky je vytváranie spojení. Tieto spojenia sú vyobrazené piatimi paralelnými líniami, z ktorých vytvárame cesty a spojenia. Využívame pri tom striedanie priamych a oblúkových častí. Ďalším brand kódom je oblúk ako tvar tunela. Slúži primárne na zalamovanie fotografií, ale vie byť aj samostatne stojacim prvkom.
Značka sa venuje viacerým segmentom, ktorým vizuálna identita priraďuje vlastnú farebnosť a symbol. Vizuálny jazyk pre segmenty tvarovo nadväzuje na základný symbol značky, čím sa vytvára prepojenie naprieč všetkými odvetviami, ktorým sa značka venuje.
Potrebujete aj vy nájsť odpovede na vaše biznis otázky? Príklad Prvej Svetelnej a mnohých ďalších je ukážkou toho, že stratégia ponúka odpovede na rôzne biznis otázky. Ozvite sa nám a vypracujeme vám Biznis Marketingovú Stratégiu™ ktorá vám zodpovie tie vaše.