Jedným dychom Clubhouse

Filip Vítek je riaditeľom dátového výskumu a analýz pre nemeckú firmu TeamViewer. Okrem toho sa venuje aj analýze vývoja sociálnej sieti Clubhouse. V podcaste sa spolu rozprávame práve o tejto sociálnej sieti, ktorá u nás na Slovensku v januári zaznamenala veľký rozmach.

„Stanovte si dopredu cieľ.“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Filip Vítek je riaditeľom dátového výskumu a analýz pre nemeckú firmu TeamViewer. Okrem toho sa venuje aj analýze vývoja sociálnej sieti Clubhouse. V podcaste sa spolu rozprávame práve o tejto sociálnej sieti, ktorá u nás na Slovensku v januári zaznamenala veľký rozmach.

Clubhouse je sociálna sieť, ktorá má veľa spoločných charakteristík s inými sociálnymi sieťami, je však špecifická v tom, že obsah, ktorý sa tam vyskytuje, je len vo forme audia. Možno si ho predstaviť tak, ako keď ste na veľmi príjemnom stretnutí s priateľmi, kde si môžete v priebehu niekoľkých sekúnd presadnúť k inému stolu, kde niekto rozpráva zaujímavé veci. Nikto sa však nebude čudovať prečo to počúvate, prečo pri tom stole sedíte a dokonca vás nebude ani potláčať, aby ste sa do diskusie priamo zapojili.

Filip sa s nami podelil o veľmi zaujímavé fakty aj štatistiky. My sme pre vás vytiahli niekoľko z nich.

  1. Clubhouse vyvinuli dvaja zakladatelia z Ameriky, ktorým pred touto sociálnou sieťou skrachovalo 9 projektov. Vymysleli ho koncom februára 2020, a tak sa náhodou trafili do začiatku pandémie. Mnoho ľudí si myslí, že práve vďaka nej sa Clubhousu podarilo presadiť. Nie je to však pravda, aj keď do istej miery im k tomu pomohla.

  2. Vlna Clubhousu začala výraznejšie stúpať v novembri 2020 v Amerike. Čo však u nás nebýva častým javom, Slovensko bola 5. krajina na svete, ktorá prišla na túto sociálnu sieť. Predbehli sme tak dokonca Francúzsko, či Japonsko.

  3. Clubhouse zatiaľ oficiálne funguje iba na iphonoch. Faktom však je, že v komunite ľudí, ktorí sa zaoberajú Clubhousom, vznikli už aj aplikácie, ktoré umožňujú vstúpiť do tejto sociálnej siete aj iným spôsobom ako cez iphone. Tieto neoficiálne verzie sú zatiaľ zo strany Clubhouse ticho tolerované.

  4. Väčšina sociálnych sietí, ako napríklad Youtube a TikToku, pri svojom vzniku cielili na najmladšiu časť publika. Clubhouse nešiel touto cestou. Je tak zrejme prvou sociálnou sieťou globálneho charakteru, kde primárnou skupinou boli starší ľudia.

  5. Jednou z výhod Clubhousu je to, že nám dokáže vo veľmi kompenzovanom a stlačenom priestoru poskytnúť rozmanitý obsah. Najaktuálnejšími témami sú tam psychológia a osobnostný rozvoj. Veľký nárast však zaznamenali aj roomky s jazykovým vzdelávaním, pre ktoré to môže byť dokonca aj obchodný kanál. Je tam však priestor aj na diskusie o tabu témach, o ktorých sa inde otvorene nerozpráva.

V podcaste sa sa Filipom rozprávame o ďalších štatistikách, faktoch a o tom, ako sa Clubhouse vyvíja. Vypočujte si podcast a dozviete sa, prečo už 250000 ľudí na Slovensku navštevuje túto sociálnu sieť.

Filip nám na záver odkazuje:

Ak máte kvalitný obsah, stále sa môžete presadiť. Musíte ho mať však dobre premyslený. Ak sa chcete angažovať v marketingu, musíte mať nejaký edičný plán, sled vecí. Nerozmýšľajte len nad tým, čo je teraz, ale aj nad tým, čo ďalšie chcete robiť.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ