Klient nás vyhľadal s cieľom vytvoriť nový koncept a e-shop zameraný na predaj e-nikotínových produktov. Naša úloha zahŕňala nielen budovanie značky a tvorbu e-shopu ale aj efektívnu komunikáciu s cieľovou skupinou a formovanie pozitívneho imidžu značky. Vďaka našej Biznis Marketingovej Stratégii™, sme vytvorili nový svet e-nikotínu, ktorý odráža moderné potreby zákazníkov a ponúka zrozumiteľné a prehľadné riešenia.
Klient nás oslovil s požiadavkou na vytvorenie novej značky a e-shopu zameraného na predaj e-nikotínových výrobkov. Hlavným cieľom projektu bolo zjednodušiť nákup týchto produktov z pohodlia domova. Potreboval komplexnú podporu pri budovaní značky aj pri tvorbe e-shopu, a preto sa rozhodol spolupracovať s nami.
Kľúčovou požiadavkou pri vytváraní novej značky bolo efektívne komunikovať s cieľovou skupinou a budovať pozitívny image značky.
Ako sa nám to podarilo dosiahnuť?
Na základe analýzy makroprostredia sme zistili, že užívanie tabakových výrobkov má hlboké korene v histórii. Od využívania pri náboženských rituáloch a liečebných postupoch, až po obdobia, kedy sa stalo symbolom luxusu a emancipácie žien.
Konkurenčná analýza ukázala, že trh je vysoko saturovaný a vizuálne preplnený. Nová značka preto mala nielen reflektovať tento pestrý segment, ale ho aj vhodne doplniť.
Kde však nájsť jedinečný odkaz pre novú značku?
Začali sme v hmle, pretože dym bol hlavným rozdeľovníkom medzi e-nikotínovými a klasickými tabakovými výrobkami. Čo však existuje vo svete „bez dymu“?
Nová značka prináša pre svojich zákazníkov nový svet , ktorý nie je spojený s tabakom. Značka totiž vie, že ľudia majú radi svoje zvyky. Verí však, že tie, spojené s nikotínom, by nemali zahmlievať náš svet. S jasným postojom k veci, sa môžu zákazníci vo svete nikotínu, jednoducho a jasne zorientovať. A ak sa v ňom rozhodnú zostať, ich rozhodnutia budú výsledkom zrozumiteľných informácií, ktoré vedia získať a zrejmých možností, na základe čoho nadobudli jasný názor na vec.
Nová značka potrebovala aj názov, ktorý v sebe odrážal myšlienku prehľadného sveta e-nikotínu. Tak vzniklo GUDVIO. Názov bol starostlivo vytvorený naším tímom a predstavuje vyjadrenie hodnoty a identity, ktorú sme precízne formovali – svet bez zahmlenia = good view.
Čím sa GUDVIO značka odlišuje od ostatných? Jej konkurenčnou výhodou je veľkorysosť. Značka má veľkorysé znalosti a porozumenie segmentu, má veľkorysú ponuku sortimentu, chápe potreby svojich zákazníkov a o podporuje tých, ktorí sú ochotní svoje zvyky zmeniť.
Hlavný odkaz značky a jej konkurenčnú výhodu sme pretavili aj do vizuálnej podoby. Ako sme zhmotnili prehľadný svet e-nikotínu do obrazovej podoby?
Obloha ako východisková inšpirácia značky je symbolom pre veľkorysý priestor, ktorý zadefinovala stratégia. Tento priestor je stelesnením možností, čo v prípade značky znamená široký výber produktov a prehľadných informácií. Tento veľkorysý priestor zarámcujeme do štvorcovej plochy loga. Tento štvorec je oknom, ktorým na veľkorysý priestor nazeráme, a vyjadruje konkrétnu voľbu, ktorú pri výbere učiníme.
Symbolom značky je ľudské oko, nazerajúce na veľkorysý priestor. Pre grafické vyobrazenie sme zvolili cestu abstrakcie, kde nielen oko, ale celá séria piktogramov vychádza z jednoduchých geometrických útvarov, ktoré nevyobrazujú realitu, ale sú iba brand kódom – abstraktne dopĺňajú príbeh, ktorý je slovne popísaný v adaptáciách značky.
Pre potreby mnohých adaptácii značky, vrátane rozsiahleho webu, vznikla séria symbolov a piktogramov, nasledujúcich vizuálny jazyk značky. Pre komunikáciu základných vlastností značky vznikli piktogramy tvorené obrysovou ilustráciou, v štýle základného symbolu oka.
Kvôli rozsiahlemu množstvu podôb, ktoré značka nadobúda pri jej rôznorodých umiestneniach na nosiče, hmotné predmety či web, je vizuálna identita zakorenená v jednoznačných a ľahko adaptovateľných brand kódoch.
Farebnosť je naprieč celou značkou odvodená od odtieňov farieb oblohy, typografia zas vyjadruje veľkorysosť pomocou priestoru, ktorý pomedzi text preteká. Každý nosič, kam sa značka dostane, je tak na prvý pohľad rozpoznateľným pretavením stratégie.
Fotografia zachytáva človeka tak, ako to popisuje stratégia, čiže vo veľkorysom priestore. Ide o priestor primárne vo farbách identity, ktorý neobsahuje detaily ani prílišnú farebnosť. Človek na fotografii si užíva svoju chvíľu. Vyžaruje pohodovú uvoľnenú emóciu.
Fotografia je orientovaná na pohľad mierne zdola na objekt. Tento netradičný typ zobrazenia vyjadruje, že človek si svoju vlastnú chvíľku užíva, ako svoj rituál a to bez ohľadu na to, či je jeho súčasťou aj e -nikotín.
Potrebujete aj vy nájsť odpovede na vaše biznis otázky? Príklad GUDVIO a mnohých ďalších je ukážkou toho, že stratégia ponúka odpovede na rôzne biznis otázky. Ozvite sa nám a vypracujeme vám Biznis Marketingovú Stratégiu™ ktorá vám zodpovie tie vaše.