Spoločnosť Poradca podnikateľa je stálicou slovenského podnikateľského neba s 30-ročnou tradíciou a silným zázemím. Veď kto by nepoznal notoricky známu zbierku s výrazným PP na jej obálke. V priebehu rokov spoločnosť vybudovala ďalšie značky, portály pre špecifické témy, čo však spôsobilo ich neprehľadnosť, ako aj vysokú náročnosť v komunikácii. Lokálnej značke začali konkurovať globálne značky, ktoré sa udomácnili na slovenskom trhu a začali výrazne atakovať aj onlinové prostredie.
Spoločnosť je chápaná ako tradičný hráč, avšak čoraz intenzívnejšie vníma výzvy oslovenia mladších generácií a posun tradičného businessu do online prostredia. Náročnosť práce s viacerými značkami súčasne však komplikovala prácu, ako aj efektívnosť vynaložených prostriedkov. To v konečnom dôsledku vyústilo do potreby definovať si stratégiu pre značku Poradca podnikateľa, ako aj určiť celý brand systém všetkých produktových značiek z domu Poradca podnikateľa, s ich prislúchajúcimi rolami v portfóliu spoločnosti.
Spoluprácu so spoločnosťou Poradca podnikateľa sme začali s marketingovým auditom. Okrem iného bola jeho výsledkom neprehľadnosť a náročný systém v portfóliu značiek spoločnosti, ktoré strácali svoje jedinečné zameranie a identitu. Podmienkou pre vytvorenie stratégie značky bola teda nová architektúra značiek v podobe podrobného vzťahového diagramu, ktorá jasne definovala postavenie a vzťahy jednotlivých značiek v portfóliu. Týmto sme si stanovili jedno z dôležitých východísk pre budovanie značky Poradca podnikateľa, ako aj jej ďalších produktových značiek.
„Nestranný pohľad na situáciu klienta je často katalyzátorom východu z patovej situácie.“
Mirka, senior stratég
Stratégiu značky Poradca podnikateľa silne ovplyvnila hlboká analýza cieľovej persóny a jej vnútorného insightu. Značky často zostávajú pri racionálnych argumentoch, teda pri definovaní správania svojich spotrebiteľov, pričom ale nenazrú hlbšie pod hladinu. My sme počúvali klienta, ktorý si na základe svojej dlhoročnej tradície a skutočne ľudskému prístupu môže dovoliť povedať, že pozná svoj segment a rozumie slovenským dámam a pánom, pracujúcim s ekonomickými témami. Stratégiu sme postavili na 2 silných komunikačných odkazoch, ktoré jednoznačne definovali emocionálny, aj credentials odkaz značky. U Poradcu podnikateľa tak konkrétne pomenovávame body dôvery, a to že u nich skutočne za každou radou je človek. A nielen to. Tento človek aj verí vo využitie arzenálu intelektu každej jednej účtovníckej a mzdovej duše, ktorá sa na nich obráti.
Stratégia značky, ako aj architektúra brand portfólia sa posunula aj do nového systému vizuálnej identity, ktorý pretavil stratégiu do vizuálneho jazyka a podporil celkový positioning značky. Vytvoril jedinečný, pritom jednoznačný systém značiek a slúži ako podpora znalosti zastrešujúcej značky, ako aj jej jednotlivých produktových potomkov. V neposlednom rade vytvoril značke atraktívny vizuál, ašpiratívny tiež pre mladšiu cieľovú skupinu a funkčný aj pre online prostredie.
„Od úvodného konzultingu sme cez veľký prieskum brandu prišli až k stratégii značky a úprave vizuálneho systému našich subbrandov. Spolupráca bola pre celý náš tím inšpirujúca, užitočná a vždy profesionálna. Prinieslo nám to nový vietor do plachiet a tešíme sa na budúce mesiace zaujímavej práce. Levosphere môžem vrelo odporúčať každej firme, ktorá sa chce v marketingu a biznise reálne posunúť vpred.“
Silvia Milová, marketingová riaditeľka