„Mám pocit, že niečo v mojom podnikaní nie je dobre nastavené. Ako zistím, čo to je?“
Odpoveďou je audit. Je to riadený hĺbkový analytický proces, ktorý vždy realizujú externé subjekty. Prejdeme si v ňom všetky súčasti biznisu, ktoré ovplyvňujú vaše obchodno-marketingové výsledky. Pozrieme sa na váš biznis v kontexte makroprostredia, konkurencie, marketingovej stratégie, rentability a marketingového 4P. Definujeme nefunkčné súčasti a pomenujeme vaše nevyužité príležitosti. Pomôžeme vám nájsť to, čo nevidíte. Po marketingovom audite viete, čo by ste mali v biznise robiť inak.
Dôveru do nás vložilo už množstvo spokojných klientov:
01
V prostredí spoločnosti pôsobí veľa faktorov, ktoré majú zásadný vplyv na jej fungovanie. Ide o faktory v jej makroprostredí aj o konkurenciu. Tieto faktory prinášajú príležitosti, ale aj hrozby. Je dôležité ich poznať a vedieť interpretovať vývoj celého prostredia.
02
Cieľom je posúdenie celej marketingovej stratégie vrátane poslania, vízie aj cieľov a zhodnotenie, či korešpondujú s prostredím, v ktorom sa spoločnosť nachádza
03
Marketingový mix tvorí produkt, cena, distribúcia a komunikácia. Spoločnosť môže prosperovať len vtedy, ak sú všetky 4 časti správne nastavené. Súčasťou je aj zhodnotenie aktivít v online priestore.
04
Pozrieme sa na to, či máte správne zadefinované všetky náležitosti značky, ako je cieľová skupina, osobnosť značky či positioning.
„Nie som si istý, či idem na to správne.“
Hneď prvou chybou v podnikaní je, keď spoločnosť vznikne len z túžby podnikateľa a nie z potreby trhu. Má zmysel vaše podnikanie? V audite zistíme, či bude trh rovnako ako vy túžiť po vašom produkte a odporučíme vám kroky, ktoré nasmerujú vaše podnikanie správnym smerom.
Ako viem, že to má zmysel?
Vieme, že začiatky v podnikaní sú náročné a vyžadujú si veľké úsilie. Vďaka marketingovému auditu budete vedieť investovať svoje úsilie, peniaze aj čas správne. Navyše, aj štatistiky hovoria, že množstvo spoločností neprežije ani svoj prvý rok podnikania. Nebuďte jednou z nich kvôli nesprávnym rozhodnutiam.
Môžem si zauditovať iba niektoré časti?
Nie je možné zanalyzovať iba niektoré časti. Marketingový audit je komplexný. Komplexnosť značí, že pokrýva všetky oblasti, ktoré ovplyvňujú marketingové činnosti spoločnosti, a nielen niektoré časti. Marketing je prepojený systém, ktorý musí fungovať ako celok.
Ako to bude prebiehať?
Na začiatku celého procesu vyplníte dotazník, aby sme pochopili vašu situáciu. Po ňom nasleduje stretnutie, na ktorom si dotazník rozoberieme a položíme ďalšie potrebné otázky. V prípade potreby je možný aj spotrebiteľský prieskum. Následne prebieha naša samostatná práca. Výsledkom nej je prezentácia, v rámci ktorej vás prevedieme výsledkami celého marketingového auditu spolu s odporúčaniami.
Čo mi to prinesie?
Získate reálny pohľad na situáciu, v ktorej sa nachádza vaša spoločnosť. Zhodnotíme vašu situáciu z pohľadu celého spektra marketingu. Identifikujeme vám príležitosti, ktoré posunú váš biznis správnym smerom. Budete vedieť, aké kroky je potrebné vykonať, aby ste cítili naplnenie potenciálu z vášho biznisu.
Môže sa niečo pokaziť?
Z našej strany nie. Pracujeme odborne, komplexne a precízne. V celom procese je však potrebná vaša súčinnosť a úprimnosť.
„Cítim, že niečo nie je v poriadku a mohlo by to ísť aj lepšie.“
Našou úlohou je porozumieť fungovaniu vášho biznisu a zhodnotiť jeho výkonnosť. Výsledkom je identifikovanie príležitostí na zlepšenie a odporúčané kroky, ktoré je potrebné podniknúť pre zlepšenie biznisu.
Kedy je vhodný čas na marketingový audit?
Indikátorov potreby môže byť niekoľko. Predovšetkým, ak:
• nemáte plán, ako riadiť svoj marketing
• robíte kroky len pre krátkodobý efekt
• neviete definovať svoju pozíciu na trhu
• máte objednávky len vďaka PPC kampaniam
• sa znižuje dopyt po vašich produktoch
• vás čakajú dôležité rozhodnutia, ktoré zásadne ovplyvnia biznis
• nepoznáte svojich zákazníkov
Prečo si nemôžem audit urobiť sám?
Marketingový audit je odborná činnosť, ktorá si vyžaduje potrebné zručnosti. Audit je, navyše, plne efektívny vtedy, ak je audítor voči spoločnosti nezávislý. Práve to umožňuje pozrieť sa na celý biznis nezainteresovane, komplexne a s otvorenými očami.
Môžem si zauditovať iba niektoré časti?
Nie je možné zanalyzovať iba niektoré časti. Marketingový audit je komplexný. Komplexnosť značí, že pokrýva všetky oblasti, ktoré ovplyvňujú marketingové činnosti spoločnosti, a nielen problémové oblasti. Skutočná príčina problému často môže vznikať inde, ako si myslíte.
Ako to bude prebiehať?
Na začiatku celého procesu vyplníte dotazník, aby sme pochopili vašu situáciu. Po ňom nasleduje stretnutie, na ktorom si dotazník rozoberieme a položíme ďalšie potrebné otázky. Následne prebieha naša samostatná práca. Výsledkom nej je prezentácia, v rámci ktorej vás prevedieme výsledkami celého marketingového auditu spolu s odporúčaniami.
Čo mi to prinesie?
Získate reálny pohľad na situáciu, v ktorej sa nadchádza vaša spoločnosť. Zhodnotíme výkonnosť vašej spoločnosti z pohľadu celého spektra marketingu. Identifikujeme príležitosti, ktoré posunú váš biznis správnym smerom. Budete vedieť, aké kroky je potrebné vykonať, aby ste cítili naplnenie potenciálu z vášho biznisu.
Môže sa niečo pokaziť?
Z našej strany nie. Pracujeme odborne, komplexne a precízne. V celom procese je však potrebná vaša súčinnosť a úprimnosť.
Ako často by som mal robiť marketingový audit?
Pravidelne. Mnohé spoločnosti po ňom siahajú až vtedy, keď majú veľké problémy. Ak by ho však vykonávali pravidelne, dokázali by identifikovať problémy skôr, ako nastanú.