Publikované: 29. 5. 2023
Marketingový stratég by mal byť kľúčovou postavou v každej spoločnosti, ktorá sa usiluje o úspech. S akými ďalšími marketingovými pozíciami by mal stratég spolupracovať, aby firma dosiahla svoje podnikateľské ciele?
Marketingový stratég by mal byť kľúčovou postavou v každej spoločnosti, ktorá sa usiluje o úspech vo svojom odvetví. Nedávno sme vydali článok, kde vysvetľujeme, čo vlastne marketingoví stratégovia robia. V skratke je našou úlohou vytvárať a implementovať dlhodobé plány a marketingové stratégie, ktoré pomáhajú podnikom dosiahnuť podnikateľské ciele. Marketing je však veľmi komplexný, preto má každá marketingová pozícia svoje vlastné špecifické znalosti a odbornosť. Preto pri nastavovaní marketingovej stratégie často spolupracujeme s rôznymi inými marketingovými pozíciami, kedy využívame ich špecializáciu na správnu implementáciu marketingovej stratégie.
Spolupráca so špecialistom na prieskum trhu je pre marketingového stratéga neoceniteľná. Zaoberá sa získavaním, analýzou a vyhodnocovaním dát, ktoré poskytujú cenné informácie o spotrebiteľoch, trhu a konkurencii. Jeho znalosti a výsledky prieskumov pomáhajú marketingovému stratégovi lepšie porozumieť cieľovému publiku a trhovým trendom.
Kreatívny tím pozostáva z grafických dizajnérov, copywriterov, content creatorov a iných tvorivých jednotlivcov. Spolupráca s nimi je pre marketingového stratéga dôležitá pri vytváraní a vizualizácii marketingových stratégií, kampaní, reklám a obsahu. Marketingový stratég poskytuje smer a ciele, kým kreatívny tím na ich základe tvorí kreatívnu myšlienku a zhmotňuje ju do komunikačnej kampane. Spolupráca s kreatívnym tímom navyše prináša do marketingových stratégií nové a kreatívne nápady, vďaka ich schopnosti vizualizovať a vyjadriť marketingové posolstvo prostredníctvom atraktívneho obsahu.
V dnešnej digitálnej dobe je spolupráca s digitálnymi marketingovými špecialistami nevyhnutná. Títo odborníci majú hlbšie znalosti o online kanáloch, ako sú sociálne siete, PPC reklamy, SEO a email marketing. Spolupráca s nimi umožňuje vytvárať komplexné digitálne stratégie, sledovať a merať úspech online kampaní a optimalizovať ich výkon pre maximálny dosah.
CRM manažér sa zaoberá správou vzťahov so zákazníkmi a databázou zákazníkov. Spolupráca so CRM manažérom je pre marketingového stratéga dôležitá pri zabezpečení správneho zberu a spracovania údajov o zákazníkoch. CRM manažér poskytuje dôležité informácie o zákazníkoch, ich preferenciách a správaní, čo umožňuje marketingovému stratégovi prispôsobiť stratégie a kampane tak, aby zákazníci mali personalizovaný zážitok.
Spolupráca s PR manažérom je kľúčová pri budovaní a udržiavaní značky. PR manažér sa zaoberá externou komunikáciou spoločnosti s médiami a s verejnosťou. Jeho úlohou je zabezpečiť budovanie pozitívneho imidžu spoločnosti. Marketingový stratég a PR manažér spolupracujú pri plánovaní a vykonávaní PR aktivít a kampaní, čím sa zvyšuje viditeľnosť a dôveryhodnosť značky.
Brand manažér je zodpovedný za riadenie a budovanie značky spoločnosti. Jeho hlavným cieľom je posilniť a udržať pozitívne vnímanie značky u spotrebiteľov a na trhu. S marketingovým stratégom majú úzku spoluprácu pri budovaní značky, keďže brand manažér implementuje marketingovú stratégiu do praxe na strane danej spoločnosti.
Marketingový analytik sa zaoberá zhromažďovaním, spracovávaním a analýzou dát o marketingových aktivitách. Ich úlohou je meranie úspešnosti kampaní, sledovanie výkonu a identifikovanie oblastí na zlepšenie. Spolupráca s marketingovým analytikom umožňuje marketingovému stratégovi získať dôležité informácie o efektivite stratégií a kampaní a prispôsobiť ich na základe výsledkov.
Spolupráca marketingového stratéga s inými odborníkmi v rámci marketingu, ale aj inými špecializáciami ako napríklad produktový manažér, HR manažér a finančný manažér, je nevyhnutná pre úspech marketingových aktivít. Vzájomná spolupráca nám umožňuje lepšie porozumieť trhu, cieľovému publiku a využívať jednotlivé jedinečné schopnosti a odbornosť na dosiahnutie podnikateľských cieľov.