Publikované: 29. 10. 2023

Nová séria podcastov Laik v praxi odpovedá laikom aj profesionálom

V sérii Laik v praxi Anku a Naďu spovedá Vivian, ktorá o marketingu a biznise toho až tak veľa nevie. Má však bohaté moderátorské skúsenosti, preto sa pýta laické otázky, ktoré budú zaujímať aj vás.

Portrét Anky Sabolovej a Nadi Kacera k nove podcastovej sérii Laik v praxi

V marketingu a biznise je veľmi veľa otázok, ktorým často ani sami marketéri a podnikatelia nerozumejú. Potrebujeme sa preto vrátiť k základom a tomu, o čom je marketing, ako funguje a ako nám vie pomôcť v biznise. 

Keďže my vieme o marketingu veľa a niekedy nám nenapadnú základné otázky, ktoré by mohli zaujímať (nie len) začínajúcich podnikateľov a marketérov, otočili sme si moderátorské gardé. V novej sérii Laik v praxi Anku a Naďu preto spovedá Veronika Macková, známa aj ako Vivian. Vivian o marketingu a biznise toho až tak veľa nevie, no má bohaté moderátorské skúsenosti, preto sa bude pýtať laické otázky, ktoré budú zaujímať aj vás. Čo na laické otázky a novú sériu hovoria Anka s Naďou?

Vymenili ste si moderátorské gardé. Nespovedáte hostí už vy, ale Vivian spovedá vás. Ako hodnotíte túto zmenu?

Naďa: Zmena moderátorského gardé je pre nás veľmi osviežujúca. Keď vedieme podcasty my, je to primárne o hosťovi a jeho názoroch, skúsenostiach. Naopak, teraz keď odpovedáme my, môžeme do toho vniesť náš pohľad, skúsenosti aj názory o tom, aké je podstata marketingu a ako veríme, že by sa mal robiť. Moderovanie našich podcastov nás však stále baví, preto z nich neplánujeme upustiť.

Anka: Vnímame to ako príležitosť rozvíjať naše moderátorské schopnosti. Keďže máme možnosť sledovať iného moderátora, ako vedie rozhovor, reaguje, stráži si čas, hosťa, môžeme čerpať z toho inšpirácie aj do moderovania podcastov, ktoré vedieme my. Je pre nás trochu ľahšie byť v tejto novej pozícii, pretože nás to odbremeňuje od tohto všetkého a vnáša nám to možnosť rozmýšľať “len” nad odpoveďami.

V podcastoch zvyknete robiť rozhovory s odborníkmi v marketingu či biznise. V Laik v praxi sa rozprávate s Vivian, ktorá o marketingu nevie takmer nič. Čo vnímate za najväčší prínos spojenia vás ako profesionálok s laikom, ako je Vivian? 

Anka: My sme v marketingu už tak hlboko, že veľa vecí nám príde ako samozrejmých a nemáme potrebu ich vysvetľovať. Zároveň je pre nás náročné rozlišovať, čo je základ a čo nie je. Niekedy sa nám tak stane, že ľudia veciam nerozumejú a pýtajú sa nás na ne, a to sa stáva občas aj pri našich podcastoch. Ak preto máte pocit, že im nie úplne rozumiete, v sérii Laik v praxi tento pocit mať nebudete. 

Naďa: Perfektným prínosom v novej sérii je samotná Vivian. V marketingu sa nevyzná, no nebojí sa na nič bez hanby opýtať. Pýta sa nás laické otázky, ktoré by nám už zrejme nenapadli, no iných ľudí trápia. Na ne sa jej snažíme dať potom jednoduché a zrozumiteľné odpovede. Ak tomu porozumie ona, je nám jasné, že sme to dostatočne vysvetlili a odovzdali sme skúsenosti a vedomosti, ktorým pochopia aj ostatní. 

Teší nás, že sme sa mohli vďaka tejto novej sérii vrátiť ku základom marketingu, ktoré podávame zjednodušenou rečou, zrozumiteľne a úderne.

Náhľadový portrét troch žien k podcastovej sérii Laik praxi

Čo treba spraviť pred tým, ako spustím biznis?

V prvej epizóde Laik v praxi nám Anka a Naďa radia, ako sa vyhnúť chybám, ktoré podnikatelia často robia pred spustením biznisu.

Séria Laik v praxi je natáčaná v niečo uvoľnenejšej atmosfére, ako to je pri klasických podcastoch. Ako sa vám natáčali prvé epizódy?

Naďa: Rozhovory s Vivian sa nám natáčajú fantasticky - je to príjemné, odľahčujúce a uvoľňujúce. Natáčania si užívame, čo je na nás aj vidno.

Anka: Chceli sme ukázať našu ľudskú tvár. Doteraz Levosphere vystupovalo veľmi odborne, profesionálne až akademicky, čo bolo aj našim cieľom. Tým, že si naša značka už toto povedomie získala a je na trhu už relatívne dobre etablovaná, je dobré sa posunúť o kúsok ďalej.  

V sérii Laik v praxi ukazujeme to, aké sme vo svojej podstate - uvoľnené, spontánne a prirodzené. Nechceme už ukazovať len vysokú úroveň odbornosti a akademickosti, ale ukázať aj druhú stránku značky Levosphere - ľudskosť, ktorú v sebe máme.

Aký bol dôvod spustenia nového konceptu Laik v praxi?

Anka: Ozývali sa nám ľudia, že sú naše podcasty náročnejšie na počúvanie. Keď ich počúvali, väčšinou pri tom nemohli robiť inú aktivitu. Museli sa plne sústrediť a prípadne si pri tom zapisovať nové informácie. Chceli sme preto priniesť poslucháčom kratší a odľahčenejší formát, aby si pri našich podcastoch mohli ísť aj zabehať, alebo pri tom šoférovať. 

Našimi podcastami vzdelávame trh už vyše 4 rokov. Za tento čas sme na trh priniesli množstvo zaujímavých a prínosných tém. Stále máme veľa hostí a tém, ktorými by sme chceli trh edukovať. Cítili sme však potrebu priniesť niečo, čo by osviežilo naše podcasty, čo séria Laik v praxi v sebe zosobňuje.

Naďa: Nová séria však nie je niečo, čo by malo nahradiť naše podcasty, ale je to niečo, čo k ním prináša odľahčenie a uvoľnenosť. Keď niekto bude mať potrebu si oddýchnuť a zároveň sa niečo dozvedieť, alebo nájsť inšpiráciu, nemusí byť plne sústredený a môže pri tom robiť aj ďalšiu aktivitu.

Kto si v sérii Laik v praxi môže nájsť odpovede na svoje otázky?

Anka: V prvom rade sú to ľudia, ktorí v marketingu nie sú úplne zorientovaní. Môžu to byť podnikatelia, začínajúci marketéri, alebo aj študenti, ktorí sa marketing učia a chcú sa ľahšou formou doňho ponoriť.

Zároveň aj pre nás profesionálov je dobré počuť otázky, ktoré znejú v hlavách laikov, ktorí  mnohým veciam nerozumejú. Je to pre nás všetkých, ktorí rozprávame veľmi odborne, dobrá spätná väzba, že niekedy je dobré zísť z našej odbornosti do jednoduchej bežnej reči.

Naďa: Séria je však vhodná aj pre ľudí, ktorí už sú v marketingu zorientovaní, ale chcú sa naňho pozrieť z iného pohľadu. Môžu si oddýchnuť a zároveň sa pozrieť na marketing očami laika.  Môžu tak odľahčenou a vtipnou formou nebrať nové inšpirácie, ktoré v marketingu často hľadáme.

Náhľadový portrét troch žien k podcastovej sérii Laik praxi

Chcem predávať všetkým, ako to docielim?

Rozhovor o tom,  ako nájsť svoju cieľovú skupinu a ako ju osloviť.

Prečo ste sa rozhodli osloviť ako moderátorku práve Vivian?

Naďa: Vivian sme spoznali ako veľmi spontánneho, uvoľneného a príjemného človeka. Vošla do nášho života veľmi prirodzene a príjemnou zhodou náhod sme ju oslovili aj ako moderátorku série Laik v praxi. 

Anka: Vivian nás prvotne oslovila na spoluprácu na budovanie jej osobnej značky ako moderátorky, herečky aj ambasádorky témy Body Positive. V tomto období prechádzali naše podcasty diskusiami, ako ich oživiť a znova posunúť ďalej. Vymysleli sme koncept Laik v praxi a už sme len hľadali moderátora, ktorý o marketingu toho veľa vedieť nebude. 

Keďže Vivian sa počas našich stretnutí pýtala základné otázky, sadli sme si povahami a mala všetko to ostatné, čo sme od moderátora očakávali, veľmi prirodzene sa sama nanominovala na post nášho moderátora. 

Spätne po natočení prvých epizód musíme skonštatovať, že sme z tohto rozhodnutia naďšení a veríme, že to rovnako vnímate aj vy. 

Pozrite si našu prvú epizódu “Čo treba spraviť pred tým, ako spustím biznis?” a dajte nám vedieť vašu spätnú väzbu, či sa vám nová séria páči.

Fotka autora Simona DobiášováLinkedIn logo
Simona Dobiášová
Marketingová strategička