Spoločnosť hirou (pôvodne Leedbozp) bola založená v roku 2016. Zakladateľ značky, Eduard Leitner, zo začiatku poskytoval povinné BOZP a OPP školenia, ktoré však rýchlo začal vďaka novým certifikáciám rozširovať aj o množstvo iných, nepovinných školení.
Spolumajitelia značky hirou sa po rokoch rozhodli rebrandovať a vybudovať na Slovensku silnú a odlišnú značku v oblasti bezpečnosti na pracovisku. Cítili, že nechcú byť len sprostredkovateľom naplnenia zákonnej povinnosti, ale stať sa partnerom všetkých, ktorým záleží na zdraví svojich kolegov.
“Bezpečnosť ľudia vnímajú, len ako povinnosť. Každý to robí, pretože musí. My sa na to pozeráme inak.”
Ing. Eduard Leitner a Ing. Jana Leitnerová, spolumajitelia značky hirou
Nás, Levosphere, oslovili s potrebou nastaviť marketingovú stratégiu spoločnosti a stratégiu značky, a tak cieľavedome napredovať.
Predtým, ako sme mohli začať s definovaním stratégie, sme potrebovali lepšie spoznať klienta cez hĺbkový rozhovor, porozumieť trhu cez analýzu makroprostredia a navnímať silné a slabé stránky konkurencie pomocou konkurenčnej analýzy.
Pre náročnosť témy sme absolvovali kvalitatívne rozhovory, ktoré nám odhalili zaujímavý insight. Na trhu prevláda zakorenený naratív o BOZP, len ako povinnosti, a to najmä v dôsledku zabehnutej praktiky repetetívnych, nudných až obťažujúcich tréningov. Na druhej strane však existuje aj túžba podnikateľov a zamestnancov byť pripravenými, aby boli ich kolegovia v bezpečí a ich podnikanie a živobytie sa neocitlo v ohrození.
S insightom sme následne pracovali v stratégii, s cieľom otočiť pohľad na bezpečnosť na pracovisku.
A tak, Biznis Marketingová Stratégia™ značky hirou neodráža zabehnuté klišé trhu o nudnej povinnosti a zákonoch, ale o túžbe podnikateľov napredovať a odhodlaní zamestnancov stať sa hrdinami situácie, ktorí zakročia, keď to oni alebo ich kolegovia potrebujú najviac.
Najvýraznejšie sa stratégia pretavila do produktového a komunikačného P. V nich, sme navrhli sme riešenia, ako sa dajú tréningy viesť a prezentovať interaktívnejším spôsobom.
V stratégii značky sme bližšie definovali cieľovú skupinu, vytvorili osobnosť značky, vyhranili komunikačný štýl a stanovili unikátnu pozíciu na trhu. Najzaujímavejšou časťou bol výber archetypov. Cez hrdinu a šaša nazeráme na bezpečnosť ako na dôležitú súčasť pracovného života, avšak so štipkou nadhľadu a humoru.
Na záver sme značke pomocou strategického namingu vybrali nové meno, ktoré najlepšie odráža zmysel je existencie – hirou. Meno, poukazujúce na potrebu ľudí byť pripravenými stať sa hrdinami, ak sa ocitnú v neočakávanej situácii.
Po vytvorení biznis stratégie a stratégie značky, sme my aj spolumajitelia cítili potrebu dostať slovnú identitu do obrazu a posunúť hirou na novú vizuálnu úroveň.
Značka vníma hrdinu ako každého človeka, ktorý vďaka znalostiam z bezpečnostných školení vie v krízovej situácii správne zareagovať. Rovnako, ako hrdina situácie okamžite identifikuje problém a má znalosti ho vyriešiť, tak aj identita vyzdvihuje vo vizuáloch tvár hrdinu pomocou orámovania.
Súčasťou bezpečnostných školení je upozornenie na bezpečnostné značenie. Tabuľky označujúce východ nás spoľahlivo dovedú do bezpečia. Preto sa tabuľka dostala do vizuálnej identity ako symbol istoty.
Orámovanie sa stalo základným prvkom nie len pre logo, ale aj pre akúkoľvek prácu s textom naprieč značkou. Informácie sú tak prehľadne usporiadané na vizitkách, tlačovinách, ale aj na webe.
Bezpečnostná tematika sa vo vizuálnej identite prejavuje aj vo forme farebnosti. Východiskom bol pohľad cez termokameru, ktorá tónuje farby do špecifickej a rozpoznateľnej palety. Tento nástroj je symbolickou paralelou pre značku hirou, ktorá sa na akýkoľvek problém pozerá priamo a okamžite ho identifikuje.
Školenia značky hirou zdieľajú znalosti profesionálne a fundovane, ale aj odľahčene. Identita, je preto doplnená o zapamätateľnú ikonografiu, ktorou značka dopĺňa svoje školenia a komunikáciu. O nástrahách a hrozbách, sa tak ľudia dozvedia odľahčeným a úsmevným spôsobom.
Vizuálnu identitu dopĺňa pečať, ktorou značka symbolicky potvrdzuje svoju odbornosť. Tvarová konzistencia zarámovania tak sprevádza celú značku v tlačovinách i na webe a uľahčuje orientáciu v mnohých službách a školeniach, ktoré značka ponúka.
Spoluprácu s odborníkmi z tímu Levosphere odporúčame všetkým, ktorým naozaj záleží na svojom biznise, chcú rásť a budovať silnú značku na trhu. S výsledkom marketingovej stratégie sme nadmieru spokojní. Oceňujeme úžasné nasadenie a profesionálny, ale zároveň veľmi priateľský prístup v každom kroku. Ďakujeme!
Ing. Eduard Leitner a Ing. Jana Leitnerová, spolumajitelia značky hirou
Potrebujete aj vy nájsť odpovede na vaše biznis otázky? Príklad hirou a mnohých ďalších je ukážkou toho, že stratégia ponúka odpovede na rôzne biznis otázky. Ozvite sa nám a vypracujeme vám Biznis Marketingovú Stratégiu™, ktorá vám zodpovie tie vaše.